faldmo Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei Er 1.84 høy, 17 år og veier ca 95 kilo, nå har vel alle et greit bilde i hodet av en overvektig 17-åring? Har begynt på helsestudio, Mandag, onsdag og Fredag. Lurer på hva som er lurt å gjøre, meningen nå i starten (denne vinteren) er og gå ned i vekt, gå ned mer i vekt og litt til. er ikke interissert i å bygge muskler ol. Vil bare miste mest mulig fett. Trener ca en time hver gang jeg er der, de siste ukene(de eneste ukene også) har jeg syklet i 20min interval, også løpt 20min interval + litt Situps ol. , ikke gjort så mye ut av det siden jeg ikke har noe kunnskap om hva som er effektivt. Så om noen kan lire av seg noen kloke ord blir jeg evig takknemlig Lenke til kommentar
War Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Siden du er helt i startfasen ville jeg som jeg selv gjorde lest RYP pdf fra perm til perm. Så ville jeg ha startet på Grunnprogrammet i 6 uker Så Maks forbrenningsprogrammet i 6 uker Ny status da med vekt,fettprosent osv og tat det deretter. Det er et greit helkroppsprogram man kan tilpasse og justere etter målsetting. Somregel lønner det seg å lese hele RYP pdf så stille de gjenværende spørsmålene. RYP Les det med kostholdet to ganger, det er nemlig det som teller mest. Om du går opp eller ned i vekt ligger kun på kostholdet og ikke treningsprogrammet. Endret 1. november 2007 av War Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 tusen takk Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Legg også merke til at de snakker veldig mye om kosttilskudd i RYP heftet. Dette er ikke et "must" du må forholde deg til. Det viktigste er at du har et solid kosthold i bunn, og at du eventuelt supplerer med litt tilskudd der kosten ikke strekker til. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Kommer nok til å bruke litt av kosttillskud-tipsene der, men p følge alt virket som max stress, hvertfall sånn i starten, for arbeide inn litt og litt Skal ned i morgen og sjekke max 10rp =) Lenke til kommentar
War Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Som stian sier Som ordet i seg selv sier kost Tilskudd. Får du det gjennom kosten tar man det ikke. Men så kan man jo også se litt på protein og pris på kylling VS samme i pulver så er proteinpulver kjappere,billigere og bedre sammensatt en kylling. Ikke dermed sakt at man skal kutte ut kyllingen men man kan ikke lage kylling i alle døgnets måltider , det ville tatt tid og vært kostbart. Proteinpulver, karbohydratpulver , fett +(tran/EFAomega) er med på å fylle opp tomrom i kosten og ikke egene "tilskudd" som zma ,creaforce osv. Uansett hvordan man prioriterer så ville jeg ikke ha brukt et øre på andre kosttilskudd før kosten er spikret dvs protein,karbohydrat og fett ( + omega) Endret 1. november 2007 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå