LeFranck Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg kjøpte akkurat ett harddisk kabinett med 2 bays. Når alt er koblet til, så viser ikke harddiskene på Min Datamaskin. Jeg gikk inn i diskbehandling og der viser de som dynamisk. Er det noen slags måte jeg kan overføre de til vanlig igjen, uten å miste data fra diskene? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det er bare en enkel forandring av partisjonstabellen som skal til, men vet ikke om noe program som gjør det. Har du prøvd å importere diskene? Det skal kunne gjøres i Diskbehandling, men er avhengig av hvilken type Windows du har (ikke Home). Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 google er vår venn: http://support.microsoft.com/kb/309044 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Som Microsoft sier i den linken: "Right-click a volume on the dynamic disk that you want to change to a basic disk, and then click Delete Volume." Trådstarter vil jo beholde data, så det er ingen løsning. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 My bad! Hadde feil link på clipboard http://faq.arstechnica.com/link.php?i=1806 Lenke til kommentar
radivx Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Går ikke an nei! Sitat fra en Linuxguru "Når du velger å stole på et så intrikat og udokumentert som NTFS så må du finne deg i det!" Lenke til kommentar
Makky Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Er det noen som kan forklare hvorfor en disk plutselig går over til "dynamisk" ? Har selv opplevd det noen ganger. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 bjørn.e: Ja, der er vi enige. Den forklarer bruk av en diskeditor for å forandre partisjonstabellen. Som jeg sa, det en veldig enkel operasjon. Makky: Er det mulig at det skjer av seg selv? Jeg antar at grunnen til at de mange får dynamisk er at man klikker på en checkbox for mye når man initialiserer en ny disk. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kan det være noe gærnt med strømtilførselen da? Jeg fikk "dynamisk" disk når jeg koblet til en ny disk på PC-en. Koblet til via en annen strømkontakt, og da var jeg ikke dynamisk lengre. Søkt teori, men det fungerte fro meg :-) Lenke til kommentar
LeFranck Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Jeg fikk til problemet i går kveld. Det var bare å importere diskene. Jeg var bare litt redd for å trykke på visse ting pga jeg hadde hørt det var lett å miste data fra diskene når de var dynamiske. Men dette skjer vel kun hvis du konverterer diskene? Men takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå