Stene1 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei, det ser ut som mange av dere har peiling på import av ps3 og jeg kunne gjerne trengt litt hjelp. Fadern er i usa om dagen og da er jeg keen på at han kjøper med en ps3 til meg, men hva vil virke/ikke virke her i norge og hva må gjøres for at den skal virke perfekt? altså antall volt osv... bruker ikke usa 120 volt mens vi bruker 220? Tv'n min begynner å bli gammel, 5-6 år gammel phillips 32 tommer widescreen, men ingen flatskjerm med HD eller noe, vanlig svart boks altså. kan man kjøre ps3 på denne? Tror det var alle spørsmålene mine. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ja, du kan kjøre ps3 på den tv`n, og den støtter vel mest sannsynlig også NTSC.... Spill til ps3 er sonefri, så det er ikke noe problem... men den er IKKE sonefri på ps2 spill, eller dvd... Strømmen er ikke noe problem.... Skal du ha den KUN for å spille ps3 spill, så kjøp en.... Lenke til kommentar
Stene1 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Takk takk! Det er en grunn til at jeg er keen på ps3, det er ikke for å spille gamle PS spill! Er det bare å kjøpe en helt vanlig strømkabel til data som funker? Hva med account? Må jeg registrere meg som amerikansk? Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Niks, du kan registrere deg som norsk og sette språket til maskinen på norsk også. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Blu-ray-spilleren vil også være sone A. Ikke alle filmene som er soneinndelte, men du må handle mer fra USA (og da får du ikke norsk tekst). Reklamasjonsretten vi har i Norge på 5 år er også en god grunn til å handle den her hjemme. Hvor mye sparer du på å handle den over sjøen? Lenke til kommentar
Stene1 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Herlig, da er det bare å ringe pappa da! endelig ps3 på meg også :!: Lenke til kommentar
Stene1 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Blu-ray-spilleren vil også være sone A. Ikke alle filmene som er soneinndelte, men du må handle mer fra USA (og da får du ikke norsk tekst).Reklamasjonsretten vi har i Norge på 5 år er også en god grunn til å handle den her hjemme. Hvor mye sparer du på å handle den over sjøen? Når man får kjøpt ps3 med 80 giga HDD, med et spill og ekstra kontroll, pappa tar den med hjem, slipper altså moms og gebyr for frakt. Alt dette for 500 $ og i dagens kurs er vel det litt over 2500! I Norge: 6 000 spenn for en konsoll med mindre HDD, da kan jeg kjøpe en til hvis den går til helvete, og da er det verdt å gamble relamasjonsretten:P Hvis du kjenner noen som skal til statene snart, så burde du egentlig slå til:) Endret 1. november 2007 av Stene1 Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Takk takk! Det er en grunn til at jeg er keen på ps3, det er ikke for å spille gamle PS spill! Er det bare å kjøpe en helt vanlig strømkabel til data som funker? Hvis du kjører 220 volt rett inn i maskinen, i stedet for 110 volt som den amerikanske er laget for, kommer du til å ødelegge maskinen umiddelbart. Du trenger en omformer som gjør om 220 volt til 110 volt, kan kjøpes på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Stene1 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Takk takk! Det er en grunn til at jeg er keen på ps3, det er ikke for å spille gamle PS spill! Er det bare å kjøpe en helt vanlig strømkabel til data som funker? Hvis du kjører 220 volt rett inn i maskinen, i stedet for 110 volt som den amerikanske er laget for, kommer du til å ødelegge maskinen umiddelbart. Du trenger en omformer som gjør om 220 volt til 110 volt, kan kjøpes på Clas Ohlson. OI! Takk. Har du link til denne eller? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Takk takk! Det er en grunn til at jeg er keen på ps3, det er ikke for å spille gamle PS spill! Er det bare å kjøpe en helt vanlig strømkabel til data som funker? Hvis du kjører 220 volt rett inn i maskinen, i stedet for 110 volt som den amerikanske er laget for, kommer du til å ødelegge maskinen umiddelbart. Du trenger en omformer som gjør om 220 volt til 110 volt, kan kjøpes på Clas Ohlson. OI! Takk. Har du link til denne eller? Du trenger ikke det da strømforsyningen takler 100-240 volt eller noe slikt og 50/60 Hz. Jeg kjøpte en ved release i Norge jeg. Du får jo en i Norge nå til 4.999 kr. inkl. 2 spill og 1 ekstra håndkontroller. Bare vær obs på at når du spiller enkelte spill online med en amerikansk konsoll så vil du ikke kunne spille sammen med de fra Europa. (gjelder som sagt ikke alle spillene) Lenke til kommentar
Stene1 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21570752 Vil denne holde`? Lenke til kommentar
Stene1 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Du trenger ikke det da strømforsyningen takler 100-240 volt eller noe slikt og 50/60 Hz. Jeg kjøpte en ved release i Norge jeg. Du får jo en i Norge nå til 4.999 kr. inkl. 2 spill og 1 ekstra håndkontroller. Bare vær obs på at når du spiller enkelte spill online med en amerikansk konsoll så vil du ikke kunne spille sammen med de fra Europa. (gjelder som sagt ikke alle spillene) Sikker på at man ikke trenger omformer? På elkjøp og andre el-kjeder, samt gamezone.no koster den fremdeles 6000 kr, med mindre man kjøper den minste versjonen... Lenke til kommentar
K3nn7 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Eneste du trenger er en strømkabel som er lik den du bruker til PC-en din. PS3 takler som sagt tidligere i tråden både 110 og 220V. Har selv en amerikansk PS3 kobla rett i norsk stikkontakt. Lenke til kommentar
Stalking Hawk Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Sikker på at man ikke trenger omformer? På elkjøp og andre el-kjeder, samt gamezone.no koster den fremdeles 6000 kr, med mindre man kjøper den minste versjonen...Heeelt sikker!Du pælmer den US-kabelen som følger med, og erstatter den med en sånn: 60 kroner på Clas, om du ikke har en slengende et sted fra før... Har nettopp importert fra VG+ selv. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Sikker på at man ikke trenger omformer? På elkjøp og andre el-kjeder, samt gamezone.no koster den fremdeles 6000 kr, med mindre man kjøper den minste versjonen... Jobber selv i en butikk og jeg selger PS3 Starter Pack til 4.999 kr. Lenke til kommentar
Stene1 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Sikker på at man ikke trenger omformer? På elkjøp og andre el-kjeder, samt gamezone.no koster den fremdeles 6000 kr, med mindre man kjøper den minste versjonen...Heeelt sikker!Du pælmer den US-kabelen som følger med, og erstatter den med en sånn: 60 kroner på Clas, om du ikke har en slengende et sted fra før... Har nettopp importert fra VG+ selv. Kan jeg ikke bare bruke sånn stikk kontakt sak som man putter den amerikanske delen inn i den ene siden også er det en norsk på andre siden? Klønete forklart:P Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Takk takk! Det er en grunn til at jeg er keen på ps3, det er ikke for å spille gamle PS spill! Er det bare å kjøpe en helt vanlig strømkabel til data som funker? Hvis du kjører 220 volt rett inn i maskinen, i stedet for 110 volt som den amerikanske er laget for, kommer du til å ødelegge maskinen umiddelbart. Du trenger en omformer som gjør om 220 volt til 110 volt, kan kjøpes på Clas Ohlson. Bullshit2Kdeluxeditionmaximumpowerfakebullshit. Strømkabel fra data FTW. Lenke til kommentar
fantomet10 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Lurte bare på om det var noe problem å bruke f.eks. håndkontroller kjøpt i US, på en spiller fra norge.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå