huldal Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg er vanlig lønnsmottaker fram til 31.12 og starter som egen næringsdrivende 1.1. 2008. Vil gjøre mest mulig forberedelser til den tid og lurte på om det var mulig og kjøpe en del kontor utstyr og rekvisita nå, og utgiftsføre det i januar når jeg starter mitt foretak? Eventuelt hvordan? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Du kan kjøpe det inn i ditt navn nå. Så selger du personlig varen til firmaet den 1/1. Du vil da ikke få godskrevet mva. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Får jeg da utgiftføre 100% av nypris eller blir det verdiforingelse? Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Prisen kan du i grunn velge selv, men det er noe unaturlig å selge brukt utstyr til ny pris. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Vurdere bl.a. og kjøpe abb. på DrivBedre serien som er på nettet. 12 mnd abb. koster xxx antall kroner. Hvis jeg kjøper dette i dag, kan jeg da utgiftsføre det i januar når jeg starter firma? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nei, det kan du ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå