diddelidass Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei. Vurderer å kjøpe meg ny laptop. Med den pc-en jeg har i dag lagger det utrolig når jeg spiller strategi spill. Derfor har jeg sett på ny pc som i hovedsak skal brukes til spill og vanlige oppgaver som surfing og se på video. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33704...p;view=detailed På denne pc-en lurer jeg på et par ting: Hva vil "tilgjengelig grafikkminne" si? Hva vil det si for videominnet som er på 64 mb? Selv om videominnet er dritt lite, kompenserer ikke da det tilgjengelige grafikkminnet for plassen? Ellers, virker dette som en god pc til spilling? En annen jeg har sett på er denne: http://www.yaha.no/?pd=243123&og=31&am...=152&ug=267 Vil den egne seg bedre eller dårligere som spillmaskin? Er det noe annet som er verdt å nevne om den? På forhånd takk! Mvh Lenke til kommentar
Caze Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Begge maskinene har samme prosessor, like mye RAM, samme skjermkort, men HPen har 40GB større harddisk. Tilogmed prisen er omtrent det samme. Du vil få samme ytelse for pengene uansett hvilken av disse to modellene du velger. Og ja - den vil fungere godt som en spillemaskin. Ihvertfall hvis du kjører Windows XP på den. I Vista vil nok en del av ressursene gå med til Windows og dermed mindre til spillene. Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) mener at gf8400 er no go i spill jeg da, denne feks yter utrolig mye bedre i spill, men den koster mer. Jeg hadde ikke kjøpt noe dårligre som en spill bærbar. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...03;c:36159;r:pg btw: det med grafikkminne , så har den 64mb men kan låne opptil 860 eller hva det nå var av HOVED minne noe som går ut over ytelsen, igjen f3ka er mye bedre til spill Endret 1. november 2007 av Fredrik.B Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hva slags spill skal du spille? Sjekk maskinvare kravene og kjøp noe deretter. Eldre 2d strategi spill virker fint på alt.. Mens de aller nyeste ville jeg ikke ha kjørt på noen som helst laptop. F.eks Supreme Commander. Lenke til kommentar
diddelidass Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Spillet jeg har er Ringenes Herre: Battle for Middle-Earth Kravene er: Prosessor minst 1,3 GHz Minne 256 mb grafikk 32 mb direct 3d Lydkort direct x 9 kompatibelt Nettverk tcp/ip kompatibelt internett 56 kbps Det var vel det viktige. Funker disse pc-ene bra til det? Den jeg har nå har følgende: prosessor 2.8 ghz celeron (tydeligvis totalt drit..) minne 512 mb Skjerm ca 64 mb totalt minne Og da hakker det... Så har dere noen synspunkter? På forhånd takk Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Spillet jeg har er Ringenes Herre: Battle for Middle-Earth Kravene er: Prosessor minst 1,3 GHz Minne 256 mb grafikk 32 mb direct 3d Lydkort direct x 9 kompatibelt Nettverk tcp/ip kompatibelt internett 56 kbps Det var vel det viktige. Funker disse pc-ene bra til det? Den jeg har nå har følgende: prosessor 2.8 ghz celeron (tydeligvis totalt drit..) minne 512 mb Skjerm ca 64 mb totalt minne Og da hakker det... Så har dere noen synspunkter? På forhånd takk Siden at Lotr:bfme er at såpass gammelt spill dreger nokk et 8400kort det bare fint. jeg spilte battle for middel earth 2 på hige med et 7200 kort. Lenke til kommentar
diddelidass Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Det høres jo lovende ut! Så hvilken pc vil dere anbefale? Er fristet over den 14 tommeren med fingeravtrykk og at den virker litt mer teknisk men den 15 tommeren virker også solid, og med den følger det med litt stasj Hvilken ville dere ha kjøpt? Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Uten at jeg har sett på pcne ville jeg av erfaring nå gå for en større, mer solid maskin. Sliter med høy temp på min lille 14" som er "for liten". For liten i så måte at de ikke har hatt plass til skikkelig kjøling. Dessuten er skjermen noe av det viktigste for meg ved en laptop. Bruker de mest til "jobb-ting" da... Lenke til kommentar
diddelidass Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Oki. Takk for alle svarene:) Tror jeg mest sannsynlig går for 15 tommeren. Ettersom pc-ene er så like, og det er mer ting på 15-tommeren, er vel den mest aktuell. Håper bare jeg slipper den forbaskede hakkingen på spillene da Jeg kan bare nevne at med dagens pc har jeg på grafikk: low, hvis jeg prøver høyere, klikker spillet Men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå