Gå til innhold

PC for litt spilling og mye "seriøst" arbeid

Anbefalte innlegg

Vurderer å oppgradere min stasjonære pc.

Jeg bruker den litt til spilling som wow og noen bilspill, men mest av alt brukes den til forskjellige Virtuelle maskiner og testing.

Skal derfor ha en quadcore prosessor. Det jeg dog er litt usikker på er:

1. AMD har bedre virtuell støtte en intel, men når kommer AMD med quadcore?

2. Vil DDR3 komme på markedet som standard nå snart og at prisene vil komme på et normalt nivå? eller bør man gå for DDR2 som er veldig prisgunstig nå.

3. Vil det lønne seg å kjøpe deler nå eller over nyttår? er det noen viktige endringer som kommer som man "må ha"?

4. Jeg har et SLI skjermkort oppsett nå, lurer på å beholde dette men er litt skeptisk på kvaliteten på nvidia kort kontra intelkort. bør jeg gi slipp på SLI kortene og gå får et nytt singelkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. ser ut som det kommer hvertfall men veit ikke 100% når:P ser ut som det ikke er så lenge til... http://multicore.amd.com/us-en/AMD-Multi-Core.aspx

2. jeg skal skaffe meg ny pc nå snart jeg også og jeg kommer til og gå for DDR2

3. kommer hele tiden nytt utstyr, du må se når du trenger den OSV, jeg har vertfal hørt noe rykter om noe ny 8800 greier rundt den tiden. komponenter blir jo somoftest billigere når de får nye modeller så er opp til deg...

4. hvilke skjermkort har du?

Lenke til kommentar

Intel's 45nm CPUer skal i følge Intel ha 25-70% bedre ytelse på virtualisering, så det kan vel vere vert å vente på dei.

DDR3 er for dyrt nå, revurder over nyttår.

Når det gjelder grafikkort er 8800GT et fint valg, det har bra ytelse, støtter hardware dekoding av H.264 og koster ikkje for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...