Tobak30 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Når jeg installerer ting og tang ved hjelp av terminalen så får jeg opp apt -get autoremove. Det står også at jeg skal bruke den for å fjerne pakker som ikke er brukt lenger. Men finnes det ikke noe verktøy som gjø dette automatisk? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hva mener du med automatisk, vil du lage en oppgave som kjører autoremove av seg selv med jevne mellomrom? Det er jo ikke noe stress å kjøre det selv, dessuten vil du egentlig ikke merke en dritt om du "aldri" kjører den kommandoen heller. Lenke til kommentar
Tobak30 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) men når jeg kjører den komandoen så får jeg svar: apt: invalid flag: -get Usage: apt <apt and javac options> <source files> where apt options include: -classpath <path> Specify where to find user class files and annotation processor factories -cp <path> Specify where to find user class files and annotation processor factories -d <path> Specify where to place processor and javac generated class files -s <path> Specify where to place processor generated source files -source <release> Provide source compatibility with specified release -version Version information -help Print a synopsis of standard options; use javac -help for more options -X Print a synopsis of nonstandard options -J<flag> Pass <flag> directly to the runtime system -A[key[=value]] Options to pass to annotation processors Jeg vet ikke hva det betyr. -nocompile Do not compile source files to class files -print Print out textual representation of specified types -factorypath <path> Specify where to find annotation processor factories -factory <class> Name of AnnotationProcessorFactory to use; bypasses default discovery process See javac -help for information on javac options. Jeg vet ikke hva det betyr jeg da. Men det ser ut til at jeg må spesifisere hva jeg vil fjerne. Og jeg veit ikke hva jeg kan fjerne eller hva som skal fjernes Endret 31. oktober 2007 av Tobak30 Lenke til kommentar
sim Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Skriv 'apt-get' istedenfor 'apt -get'. Lenke til kommentar
Tobak30 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Takker det ser ut til å virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå