Lex-Icon Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Driver å prøver å nå 4GHz grensa med min E6850. Klarer 3825MHz (425x9) stabilt uten å endre på VCore manuelt. Når VCore er satt på Auto i BIOS viser den og Asus Probe at denne er på 1.52V. Har økt frekvensen ytterligere, men da begynner det å bli ustabilt. Har økt VCore til 1.65V men må enda høyere. Hvor høyt burde jeg tørre å dra på? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 1,65 V hørtes ganske risikabelt ut i utgangspunktet. Hva slags kjøling bruker du? Og hvor høy spenning får du under load? Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 1,65 V hørtes ganske risikabelt ut i utgangspunktet. Hva slags kjøling bruker du? Og hvor høy spenning får du under load? Vel kjører 1.52V på 3825MHz stabilt og denne holder seg på 1.52V under load. Prøvde 3.93GHz og måtte opp til 1,65V for å kunne boote til windows, men fortsatt ikke stabilt. Prøvde litt mer isted, men tror jeg må sette strek på 3825MHz med denne kjølinga (kun luft, Noctua kjøler med 2x 120mm vifter). Blir altfor varmt ellers. Ellers takk for svar. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 1,65v er ganske høyt fra før med luftkjøling, ikke bruk så høy til 24/7 bruk i alle fall. Men ellers går det litt på hvor mye du tørr egentlig, enten tar du en sjangs som kan innebære døden for cpuen. Eller så kommer du videre, men det er som sagt på eget ansvar. 3,8ghz er jo ikke ille det heller da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå