anund Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Hei Har satt sammen ny maskin med: * Asus P5KPL hovedkort * Intel E6750 cpu * 2 GB Geil RAM DDR2 * Geforce 8600GT skjermkort Problemet er at når jeg skrur på maskinen, kommer intet bilde. Det kommer beep codes 1 lang - 2 korte, som skal bety "failure in video system". Skjermkortet virker som en drøm på annen maskin, så jeg har ingen tro på at det er det som er problemet. Kan det være feil på hovedkortet? Tips til hva jeg kan gjøre? Har allerede clearet CMOS. Startet også PC-en med kun hk + skjermkort + cpu. Same shit :/ Tips mottas med stooor takk. Har en 9-åring her som er veldig fortvilet over at ny pc ikke funker... Endret 31. oktober 2007 av anund Lenke til kommentar
Makky Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvis mulig, test et annet skjermkort i din maskin, så får du avklart at det er hovedkortet. Har hovedkortet to pci-e slotter, kan du prøve den andre også. Uansett virker det som om hovedkortet er defekt. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei Har satt sammen ny maskin med: * Asus P5KPL hovedkort * Intel E6750 cpu * 2 GB Geil RAM DDR2 * Geforce 8600GT skjermkort Problemet er at når jeg skrur på maskinen, kommer intet bilde. Det kommer beep codes 1 lang - 2 korte, som skal bety "failure in video system". Skjermkortet virker som en drøm på annen maskin, så jeg har ingen tro på at det er det som er problemet. Kan det være feil på hovedkortet? Tips til hva jeg kan gjøre? Har allerede clearet CMOS. Startet også PC-en med kun hk + skjermkort + cpu. Same shit :/ Tips mottas med stooor takk. Har en 9-åring her som er veldig fortvilet over at ny pc ikke funker... Det må stå i en ram brikke for at PC-en skal kunne starte. Prøv å monter alt på nytt. Kanskje står ikke skjermkortet godt nok i, eller kanskje en rambrikke ikke gjør det. Sjekk ledninger. Prøv også med bare en rambrikke i forskjellige slotter. Prøv også med den du ikke har prøvd. Lenke til kommentar
anund Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvis mulig, test et annet skjermkort i din maskin, så får du avklart at det er hovedkortet. Har hovedkortet to pci-e slotter, kan du prøve den andre også. Uansett virker det som om hovedkortet er defekt. Har forsøkt med et annet skjermkort (som jeg også vet at virker), men uten hell. Tyder altså på hovedkortet? Lenke til kommentar
anund Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Det må stå i en ram brikke for at PC-en skal kunne starte. Prøv å monter alt på nytt. Kanskje står ikke skjermkortet godt nok i, eller kanskje en rambrikke ikke gjør det. Sjekk ledninger. Prøv også med bare en rambrikke i forskjellige slotter. Prøv også med den du ikke har prøvd. Står rambrikke i, har stått i hele tiden (glemte å nevne den i stad). Har forsøkt å sette skjermkortet godt i + prøve med annet. Begge skjermkortene virker fint i annen pc. Begge rambrikker står godt i. Ledninger er sjekket. I og med at beep code indikerer video bios error, har jeg egentlig liten tro på at minnet er involvert? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Det må stå i en ram brikke for at PC-en skal kunne starte. Prøv å monter alt på nytt. Kanskje står ikke skjermkortet godt nok i, eller kanskje en rambrikke ikke gjør det. Sjekk ledninger. Prøv også med bare en rambrikke i forskjellige slotter. Prøv også med den du ikke har prøvd. Står rambrikke i, har stått i hele tiden (glemte å nevne den i stad). Har forsøkt å sette skjermkortet godt i + prøve med annet. Begge skjermkortene virker fint i annen pc. Begge rambrikker står godt i. Ledninger er sjekket. I og med at beep code indikerer video bios error, har jeg egentlig liten tro på at minnet er involvert? Enig. HK ditt har et integrert skjermkort, ikke sant? Har du prøvd å starte med det? Kommer du deg inn i Bios? Har du sjekket at "Allocate IRQ to PCI VGA" står på Yes? Kanskje må du Enabled "Palette snooping"? Kanskje du kan finne svaret her: http://member.asus.com/ Endret 31. oktober 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
anund Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Står rambrikke i, har stått i hele tiden (glemte å nevne den i stad). Har forsøkt å sette skjermkortet godt i + prøve med annet. Begge skjermkortene virker fint i annen pc. Begge rambrikker står godt i. Ledninger er sjekket. I og med at beep code indikerer video bios error, har jeg egentlig liten tro på at minnet er involvert? Enig. HK ditt har et integrert skjermkort, ikke sant? Har du prøvd å starte med det? Nei, ikke integrert skjermkort på Asus P5KPL. Lenke til kommentar
anund Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Kommer du deg inn i Bios? Har du sjekket at "Allocate IRQ to PCI VGA" står på Yes? Kanskje må du Enabled "Palette snooping"? Nei, kommer ikke inn i BIOS. Har ikke bilde whatsoever, så jeg ser _intet_ på skjermen Får ta en tlf til ps.no support i morgen... Håper de kan sende nytt kort raskt. Endret 31. oktober 2007 av anund Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Kommer du deg inn i Bios? Har du sjekket at "Allocate IRQ to PCI VGA" står på Yes? Kanskje må du Enabled "Palette snooping"? Nei, kommer ikke inn i BIOS. Har ikke bilde whatsoever, så jeg ser _intet_ på skjermen Får ta en tlf til ps.no support i morgen... Håper de kan sende nytt kort raskt. Okey, du kommer deg ikke inn i bios. Du skal kunne det uten at skjermkortet er instalert. Kan du prøve minnebrikkene dine i en annen maskin? Går cpu vifta rundt? Nå vet du at skjermkortet fungerer. Får du bekrefta at minne også gjør det, så sitter du igjen med HK og cpu. Da kan du sjekke om cpuen fungerer i en annen pc. Du kan prøve å ta ut cpu og sette den inn igjen. Mulig at det hjelper. Endret 31. oktober 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
anund Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Okey, du kommer deg ikke inn i bios. Du skal kunne det uten at skjermkortet er instalert. Kan du prøve minnebrikkene dine i en annen maskin? Går cpu vifta rundt? Nå vet du at skjermkortet fungerer. Får du bekrefta at minne også gjør det, så sitter du igjen med HK og cpu. Da kan du sjekke om cpuen fungerer i en annen pc. Du kan prøve å ta ut cpu og sette den inn igjen. Mulig at det hjelper. Wait a sec. Du skriver at jeg skal kunne gå inn i bios uten installert skjermkort. Hvordan skal jeg da kunne se innstillinger, eller om jeg i det hele tatt er i bios? Jeg har forsøkt å trykke delete under oppstart, men av naturlige årsaker ser jeg fortsatt intet :/ Har dessverre ikke mulighet til å teste minnet og cpu i annen pc, da jeg ikke har kompatible socket/ minneslots. Strøm er ok, ser det ut til. Både PSU- og cpu-vifta går. I tillegg lyser grønn lampe på HKet. Takk for hjelpen så langt, btw. Lenke til kommentar
anund Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Problem løst. Sjekket på Asus forum, og selv om beep 1 lang + 2 korte egentlig indikerer video bios feil, er det oftest feil i minneområdet til video bios. Dobbeltsjekket minnebrikkene, og den ene må ha stått litt dårlig i, for etter ut og inn virker nå alt som det skal. Takk for hjelpen, alle Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Wait a sec. Du skriver at jeg skal kunne gå inn i bios uten installert skjermkort. Beklager, det er jeg som roter. Bra at du fikk fiksa problemet da ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå