Snakenapster Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei!. Jeg har et stort behov for å flashe bios Pga nytt RAM problem. PC-en er liksom ikke stabil. Jeg har prøvd å klokke med flash drive og via windows med Asus update. Men ser ikke ut som at det funkerer. Får en melding om at "Downgraded ROM file was notsuitable for the system" når jeg flasher via Bios. Og når jeg brukte asus update fikk jeg en annen error jeg ikke husker. Har prøvd faktisk alle Bios versjoner bare får å se om det i det hele tatt fungerer.. Men NEI det gjør det altså ikke. Noen som har noen FAQ på dette eller vet hvordan man løser problemet? Det hadde vært Kjempe-tøft! Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Flash aldri bios fra windows dette bør være klart. "Downgraded ROM" Sjekk dato og klokke på systemet ditt. Disket-usbstick-hdd Husk at det må være fat32 filformat på usbstick eller hdd viss du skal bruke det. Start-kjør-diskmgmt.msc(her ser du filformat og kan gjøre om) Nyeste bios fil xxx.bin Boot i bios gå til ezflash finn xxx.bin flash ferdig. Endret 31. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Snakenapster Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har formatert USB i fat32. skjekket klokke i bios.. like vel.. samme melding Lenke til kommentar
Snakenapster Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har formatert USB i fat32. skjekket klokke i bios.. like vel.. samme melding Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Og det er med denne bios versjon som er den nyeste for p5n-e-sli P5N-E SLI BIOS 0703. http://www.cpuid.com/cpuz.php Viser hvem versjon du har nå. Downgraded ROM Er som regel dato-klokke eller at du prøver og flashe med en eldere versjon. Husk reset cmos. Lenke til kommentar
Snakenapster Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Ringte asus. Og de sa at jeg hadde sperre på å flashe bios til 1.12.2007.. Jeg var lizzm helt WTF?! Står tilogmed på kortet mitt at jeg oppdaterte bios den 1.12.2007. Men uansett nå skal jeg prøve å stille dato til den 1.1.08 på bios.. se om det funker Lenke til kommentar
Snakenapster Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Hvis jeg laster inn all Hardware Info på nytt igjen når jeg resetter CMos.. har det noe å si på OEM versjonen av vista.. bruker jeg masse poeng da? Jeg er litt usikker der :S Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvis jeg laster inn all Hardware Info på nytt igjen når jeg resetter CMos.. har det noe å si på OEM versjonen av vista.. bruker jeg masse poeng da? Jeg er litt usikker der :S Spiller ingen rolle. Eneste du må gjør er å legge inn innstillinger i bios på nytt igjen for forandringer du har gjort no. Gjør ikke no forskjell for OS'et. Jeg vil anbefale deg å ta backup av fungerende bios. Deretter resette cmos, boote maskinen, prøv å oppdatere bios til den nye ved usb-flashdisk. Så skal det nok fungere. Lenke til kommentar
Snakenapster Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 jeg har nå resetta Cmos , prøvde å flashe på nytt. Men samme melding som alltid. når jeg checker file. har tilogmed prøvd med annen USB. AHhhh! CL4 rammen min blir tatt som en CL5 og det gjør systemet min ustabilt. kompis av meg sa at med å flashe bios ville fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå