Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mopedfartsgrensa på 45km/t

Fartsgrense på moped  

158 stemmer

1. 1. Hva synes du er rett maksfart for moped?

• 45 km/t
      22
    • 60 km/t
      58
    • 70 km/t
      26
    • Følge resten av trafikken
      52

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det sies jo også at grensa er der fordi mopedene rett og slett ikke er laget for å gå i høyere hastigheter. Det er bare tull..

Selvfølgelig er det bare tull, hvorfor tror du de gjerne går i 70-80 originalt for så å komme til norge å gå i 45? :roll:

De kjører med plomber i både spania og italia også. Så 16åringene der har det ikke bedre enn oss på den fronten ;)

Nei, men der er veiene flate og de er bedre på mange måter.

Jeg selv har en Aerox som går i 85, jeg skal aldri ta i plomben igjen, faen det er så mye tryggere å kjøre foran biler enn på siden av de!

Lenke til kommentar

Helt enig! Selvom det er en stund til jeg er 16, gruer jeg meg litt til å komme ut i trafikken med moped.

At 16-åringer ikke "klarer" å kjøre fortere enn 60 eller hva pokker, er jo bare bullshit! en 16åring øvelseskjører med bil, og kan da komme opp i mye mer. Man har kontroll selvom.

Det som svir er når du først blir tatt og boten kommer hvis du har trim. Er denne sjansen verdt å ta?

Lenke til kommentar
Helt enig! Selvom det er en stund til jeg er 16, gruer jeg meg litt til å komme ut i trafikken med moped.

At 16-åringer ikke "klarer" å kjøre fortere enn 60 eller hva pokker, er jo bare bullshit! en 16åring øvelseskjører med bil, og kan da komme opp i mye mer. Man har kontroll selvom.

Det som svir er når du først blir tatt og boten kommer hvis du har trim. Er denne sjansen verdt å ta?

Ja, sjansen er absolutt verdt å ta. Vegvesenet hadde kontroll i Trondheim Sentrum for ikke så lenge siden. Og jeg kjører min Aprilia til en av byskolene hver dag. Men jeg slapp glatt unna å kjøre på tralla. Tok bare å leide mopeden min langs fortauet, til jeg var ute av byen. Så var det bånn gass hjem :)

Biltilsynet er nabbs.

Lenke til kommentar

Ja, sjansen er absolutt verdt å ta. Vegvesenet hadde kontroll i Trondheim Sentrum for ikke så lenge siden. Og jeg kjører min Aprilia til en av byskolene hver dag. Men jeg slapp glatt unna å kjøre på tralla. Tok bare å leide mopeden min langs fortauet, til jeg var ute av byen. Så var det bånn gass hjem :)

Biltilsynet er nabbs.

Hva hvis de stopper deg og krever at du har sykkelen på tralla da? :p

Og ja, sjangsen er verdt å ta, å ta ut plomberingen bare, altså, er ikke stor sjangse for at du blir tatt, ihvertfall ikke der jeg bor :p

Lenke til kommentar
Da hadde jeg brukt en klemme. Altså klemt sammen bensinslangen, slik at den hadde stoppet bensinen før den nådde forgasseren og motor.

Ja, jeg er optimist :whistle:

Tror du ikke at de sjekker sykkelen og finner det ut? :p

De står aldri langs veiene å skjekker trim. Har kjørt over et år nå. Og de står bare utenfor skoler osv.

De har nok funnet ut at det er veldig lite lønnsomt for dem å stå langs hovedveien f.eks når det passerer 2 mopeder hver 3 time ^^

Lenke til kommentar
Men forsikringa er vel ikke gyldig om du havner i ulykke og har trimmet peden ??

nei.

gilera: om 4200 er bare bare for deg, hvorfor tar du ikke da lett lappen istedenfor? er jævla mye bedre å bruke penger på kjøreutdannelse enn det lokale lensmannskontorets julebord.

Lenke til kommentar
Men forsikringa er vel ikke gyldig om du havner i ulykke og har trimmet peden ??

nei.

gilera: om 4200 er bare bare for deg, hvorfor tar du ikke da lett lappen istedenfor? er jævla mye bedre å bruke penger på kjøreutdannelse enn det lokale lensmannskontorets julebord.

Er forsikringa gyldig om plomberingen er fjernet, da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...