Gå til innhold

For varm laptop?

Dipstick

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop som jeg synes blir utrolig varm når jeg bruker den. Jeg lasta ned "SpeedFan" for å sjekke temperaturen, og ser at den ene temp sensoren leser over 90c på det verste, mens harddisken ligger opp mot 50c.

Er dette for varmt?

Hva er normal temperatur, og er det noe jeg kan gjøre med det?

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

90 grader er ikke kritisk, men det er absolutt mer enn det den bør ligge på. Hva slags maskin er det? Hvordan går viftene? Hvilken bruk har du når du når disse temperaturene? Har du sjekket om det er mye støv i viftene? Har du noen prosesser som fører til (unomalt) mye CPU-bruk?

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Det er en Acer Travelmate 2420 med Intel Celeron M prosessor. Ikke den kjappeste akkurat med sine 1,5 ghz og 512mb ram.

Den får de høyeste temperaturene når cpuen jobber maks, men det skal ikke så mye til. Om jeg bruker word og har et par browservinduer åpne, så skyter den fort i taket.

Har ikke sjekka viftene for støv.

Vil mer ram ha noen effekt?

Lenke til kommentar

Tja, maskina vil jobbe mer effektivt, men det aller største utslaget tror jeg ikke det gjør. Ram er veldig billig om dagen, så er lønner seg nesten uansett å investere litt, 512 er litt lite.

Skaff deg trykkluft på boks og spray inn i viftene, det får ut mye av støvet. Sjekk om det finnes bios-oppdateirnger og se om det er noen prosesser som tar mye cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...