Devil123 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Noen som vet hva en standard størelse på en dyse er for en derbi sm x-race 05 modell? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Noen som vet hva en standard størelse på en dyse er for en derbi sm x-race 05 modell? 62 elr 65 Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Noen som vet hva en standard størelse på en dyse er for en derbi sm x-race 05 modell? 62 elr 65 jeg har tenkt å fjerne plomba altså den "blindveien" for eksosen , bør jeg da bytte dyse? Kan ikke så mye om det.. Vet du/dere hvor fort den vil gå uten plombe? Endret 2. november 2007 av Devil123 Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Noen som vet hva en standard størelse på en dyse er for en derbi sm x-race 05 modell? 62 elr 65 jeg har tenkt å fjerne plomba altså den utstikkeren som stikker ut under motoren, bør jeg da bytte dyse? Kan ikke så mye om det.. Vet du/dere hvor fort den vil gå uten plombe? Haha. Plomben stikker neppe ut av motoren. Den ligger nok i eksosanlegget ditt. En slags innsnevring i eksosåpningen (ved sylinderen). Du bør bytte dyse på sykkelen da ja. Jeg på min sykkel måtte bytte til 100 i dyse (har aprilia RS, hadde vel 75 orginalt) Du vil oppnå en fart på 70-80km/t. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Noen som vet hva en standard størelse på en dyse er for en derbi sm x-race 05 modell? 62 elr 65 jeg har tenkt å fjerne plomba altså den utstikkeren som stikker ut under motoren, bør jeg da bytte dyse? Kan ikke så mye om det.. Vet du/dere hvor fort den vil gå uten plombe? Haha. Plomben stikker neppe ut av motoren. Den ligger nok i eksosanlegget ditt. En slags innsnevring i eksosåpningen (ved sylinderen). Du bør bytte dyse på sykkelen da ja. Jeg på min sykkel måtte bytte til 100 i dyse (har aprilia RS, hadde vel 75 orginalt) Du vil oppnå en fart på 70-80km/t. Bytt til 72 dysa når du tar plomba i originalanlegget Det er vel en "blindveis"-plombe det er snakk om på den sykkelen. Det er det ekstra røret som stikker ut av eksosanlegget rette etter svana, men ikke det røret som det lille røret det er festet en liten slange til. Men det "blindveis"-røret (det som ikke går noen steder, bare stikker ca 10cm ut) må du kappe av for så å sveise igjen det hullet i eksosanlegget Hvis du lurer på hvorfor 'Thewiz' må ha 100 dyse er at han har AM6 motor med originalt 16mm forgasser. Derbiene har Derbi motor med originalt 14mm forgasser. Jo større gasser - jo større dyse Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Noen som vet hva en standard størelse på en dyse er for en derbi sm x-race 05 modell? 62 elr 65 jeg har tenkt å fjerne plomba altså den utstikkeren som stikker ut under motoren, bør jeg da bytte dyse? Kan ikke så mye om det.. Vet du/dere hvor fort den vil gå uten plombe? Haha. Plomben stikker neppe ut av motoren. Den ligger nok i eksosanlegget ditt. En slags innsnevring i eksosåpningen (ved sylinderen). Du bør bytte dyse på sykkelen da ja. Jeg på min sykkel måtte bytte til 100 i dyse (har aprilia RS, hadde vel 75 orginalt) Du vil oppnå en fart på 70-80km/t. Bytt til ca 70-75 dyse (10-15% opp fra original) når du tar plomba i originalanlegget Det er vel en "blindveis"-plombe det er snakk om på den sykkelen. Det er det ekstra røret som stikker ut av eksosanlegget rette etter svana, men ikke det røret som det lille røret det er festet en liten slange til. Men det "blindveis"-røret (det som ikke går noen steder, bare stikker ca 10cm ut) må du kappe av for så å sveise igjen det hullet i eksosanlegget Hvis du lurer på hvorfor 'Thewiz' må ha 100 dyse er at han har AM6 motor med originalt 16mm forgasser. Derbiene har Derbi motor med originalt 14mm forgasser. Jo større gasser - jo større dyse Sorry for å quote meg selv.. Er _ganske_ trøtt nå Bomma på rediger knappen lol Endret 1. november 2007 av gilera Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Noen som vet hva en standard størelse på en dyse er for en derbi sm x-race 05 modell? 62 elr 65 Takker Endret 2. november 2007 av Devil123 Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Noen som vet hva en standard størelse på en dyse er for en derbi sm x-race 05 modell? 62 elr 65 jeg har tenkt å fjerne plomba altså den utstikkeren som stikker ut under motoren, bør jeg da bytte dyse? Kan ikke så mye om det.. Vet du/dere hvor fort den vil gå uten plombe? Haha. Plomben stikker neppe ut av motoren. Den ligger nok i eksosanlegget ditt. En slags innsnevring i eksosåpningen (ved sylinderen). Du bør bytte dyse på sykkelen da ja. Jeg på min sykkel måtte bytte til 100 i dyse (har aprilia RS, hadde vel 75 orginalt) Du vil oppnå en fart på 70-80km/t. Bytt til 72 dysa når du tar plomba i originalanlegget Det er vel en "blindveis"-plombe det er snakk om på den sykkelen. Det er det ekstra røret som stikker ut av eksosanlegget rette etter svana, men ikke det røret som det lille røret det er festet en liten slange til. Men det "blindveis"-røret (det som ikke går noen steder, bare stikker ca 10cm ut) må du kappe av for så å sveise igjen det hullet i eksosanlegget Hvis du lurer på hvorfor 'Thewiz' må ha 100 dyse er at han har AM6 motor med originalt 16mm forgasser. Derbiene har Derbi motor med originalt 14mm forgasser. Jo større gasser - jo større dyse Hvordan skal jeg klare å sveise igjen hullet bra nok til at det ikke synes at jeg har fjernet noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå