Gå til innhold

Backflip på Twintip


P1ndy

Anbefalte innlegg

Sjohei!

Nå nærmer vinteren seg..

Jeg har i noen år hatt lyst å prøve backflip.. Snakker nå om ski, nedover ski, altså f.eks. i vestlia - Geilo e.l.

Er det noe som kan dette som vil gi noen tips..? Noen som vet om en bra guide på nettet..? Hvis noe nettopp har lært seg backflip, please, fortell hvordan det gikk..

NB: Vet ikke om det spiller noe rolle, men jeg står på Salomon 1080 Foil! :)

 

Håper på noen bra backfliphistorier, gjerne med noen tips i tillegg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver selv å lærer meg backflip på twintip, and what I have done is to make a jump allmost like a halfpipe med masse løs snø i landingen. Fant fort ut at staver ikke var noe vits i. Var bare i veien..

Jeg har ikke klart det ennå pga den fucka sperren i hodet. Klarer ikke noe slags salto på trampoline uten at jeg blir helt deorientert oppned, så skjønner ikke hvorfor jeg da skal lære meg det på ski.

 

Men: Fin landing og bare kast deg bakover. Bare øvelse.

Lenke til kommentar
Forstår at første gang er det nok viktig med et godt egnet hopp, spretthopp med landing i løssnø?

Det er nok lurt ja. Du kan jo tenke deg hvordan det vil være hvis du skal prøve det ut i bigjumpen i en park eller noe. Går 100% rett i dass når du treffer bakken. hehe

 

Lager hoppene selv ja. Pleier som regel ikke å stå i vanlige parker jeg. Bygger som regel hoppene selv. Over veier og sånt. Er en del av sjarmen syntes jeg. Har lagd rails og bokser selv og..

Lenke til kommentar

kan du bakoversalt på Trampoline ?

 

kjenner en som tar backflip på twintip, og sier det er likt som, hvis du tar å ser på føttene dine hele tiden i en bakoversalto på en trampoline...

Så å prøve bakover på trampoline ville vært det første skrittet, da får du følelsen av å fly bakvoer også...

Lenke til kommentar
Det høres stilig ut.. Litt kjipt å bo i Bergen da.. Kommer neppe nok snø her til å lage hopp, men hvem vet..? :)
Ta ein dag i Eikedalen eller på Voss då. Du treng ikkje so veldig stort hopp, og det er ikkje noko vanskeleg. Problemet med baklengs er den psykiske sperra mot å kaste seg bakover.

 

P.S. Ver venleg og ikkje bruk [center ]-tagen på innlegga, dei vert mykje meir ubehagelege å lese.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Noen som har noen tips om hvordan man burde "oppføre" seg i lufta. F.eks. skyte brystkassa frem , bøye knær osv. ?? Har prøvd to ganger nå . landa på hodet begge gangene.. Nei, det er ikke digg, og jeg er ikke keen på å prøve det igjenn uten noen flere tips. har bygd et hopp i hagen som jeg skal teste det på hvis jeg får noen tips. Nei, jeg har ikke prøvd Backflip på trampoline .

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...