Gå til innhold

Hvordan finne årsmodell på mariner, mercury, suzuki og evnt andre.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver jo som dere sikkert vet og skrur litt på diverse motorer, og da kan det være greit og vite årsmodell på de når jeg skal selge de igjen. Hvordan du finner ut modell på yamaha og omc har jeg funnet ut, men mangler fortsatt en grei oversikt på mariner, mercury, suzuki, tohatsu og evnt andre merker.

Tenkte og samle alle disse og evnt. senere sette det sammen til en guide. Flott hvis dere vet hvordan man kan se årsmodell, og enda bedre hvis dere har en tabell der man kan se hva alle tegn på motorskiltet betyr.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis motorene er CE-merket står det vell et nummer der som du må dra til en forhandler eller noe sånn for å finne ut mer informasjon. Hvis ikke skal det jo fortsatt stå motornummer som man kan ta med til forhandler for å få svar på årsmodell.

Slik var det ihvertfall på Evinruden min.. men jeg husker ikke om det var der ved CE-merkingen eller de andre numrene..

Lenke til kommentar

Har skjemaet hengende rett ved meg her, fikk det av en yamaha-forhandler..... Men hadde vært kjekt og fått vite hvordan man finner det ut på spesielt mariner og mercury da jeg har et par jeg skal selge nå, og da er det greit og kunne si eksakt årsmodell.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...