csViRuS Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei, jeg driver jo som dere sikkert vet og skrur litt på diverse motorer, og da kan det være greit og vite årsmodell på de når jeg skal selge de igjen. Hvordan du finner ut modell på yamaha og omc har jeg funnet ut, men mangler fortsatt en grei oversikt på mariner, mercury, suzuki, tohatsu og evnt andre merker. Tenkte og samle alle disse og evnt. senere sette det sammen til en guide. Flott hvis dere vet hvordan man kan se årsmodell, og enda bedre hvis dere har en tabell der man kan se hva alle tegn på motorskiltet betyr. Takker for svar Lenke til kommentar
Golito Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 var ute å sjekka nummer på mine motorer nå uten at jeg ble noe klokere.. Skal sjekke dette grundigere opp Hadde du fått til en guide så hadde det vært kjempefint, oppfordrer alle til å hjelpe til! Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvis motorene er CE-merket står det vell et nummer der som du må dra til en forhandler eller noe sånn for å finne ut mer informasjon. Hvis ikke skal det jo fortsatt stå motornummer som man kan ta med til forhandler for å få svar på årsmodell. Slik var det ihvertfall på Evinruden min.. men jeg husker ikke om det var der ved CE-merkingen eller de andre numrene.. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Alle motorer har et skilt der det står diverse tall og bokstaver. For de motorene jeg allerede har funnet tabbel til, er det et greit universal-system, som bruker bokstavkoder. På din evinrude vbjornevik er det to bokstaver som avgjør årsmodell. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Da vet jeg det og Hvordan vet du sånnt? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Har skjemaet hengende rett ved meg her, fikk det av en yamaha-forhandler..... Men hadde vært kjekt og fått vite hvordan man finner det ut på spesielt mariner og mercury da jeg har et par jeg skal selge nå, og da er det greit og kunne si eksakt årsmodell. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 ha funnet ut av det nå, fant en genial side der du har alle de forskjellige merkene, og måten for og finne årsmodell samlet. http://www.marinshopen.se/guide/guide.htm Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Konge! Du er jammen meg flink Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hehe, akkuratt den guiden har jeg på PC-en ! hadde tenkt til og poste den, men så så jeg innlegget ditt Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hvis du har motor fra Mercruiser,mariner eller mercury kan du plotte inn motornummeret inn i "Check registration" på denne siden for å sjekke produksjonsår mm. http://www.brunswickmarineemea.com/;jsessionid=5kar8ujbeu9mc Lenke til kommentar
Ninja-Fisk Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 På min mariner 15hk 2004 mod slutter serienummeret på 04, mulig det er ein tilfeldighet, men kan være årstal Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 På min mariner 15hk 2004 mod slutter serienummeret på 04, mulig det er ein tilfeldighet, men kan være årstal Nei, det er ikke årstallet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå