LaN0 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei, Er ute etter forsterker og høytalere som kan kobles opp mot Pc, DvD og TV. Budsjettet er på snaue 4-5 tusen kroner. Har sett litt og funnet Dynavoice sine Høytalere som et alternativ til høytalere, men har lite peiling på forsterkere. Er åpen for alle innspill. Bruksområdet skal først og fremst være for TV bruk, derfor er jeg også interisert hvis noen har noen gode tips rundt surround pakker. Som sagt er jeg ikke ute etter noe som runder 5 tusen. Derfor har jeg sett på forsterker, høytalere fra komplett. Disse er billige, men har lite erfaring rundt høytalere og lurer på om det er et godt kjøp. Forsterker Høytalere Håper på flest mulig innspill, alle er velkommen. Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Eltax er fy-fy. Høyttalerene kan brukes, men du får bedre høyttalere til bare litt høyere pris. Ville heller kjøpt Dynavoice, Proson, QLN eller liknende (de sisstnevnte er omtrent like, du får de bare i litt annen innpakning). Forsterkeren fra Eltax må du ikke kjøpe i hvertfall. Legg heller pengene i en Denon AVR-1507, som koster 2300 kroner hos HiFi Klubben. Dynavoice har en grei høyttalerpakke til 2500kr og litt oppover, avhengig av om du vil ha gulvhøyttalere forran OG bak, bare forran, eller om du vil ha de i svart: Mulighet 1 - 2450,- Mulighet 2 - 2590,- Mulighet 1 i sort - 2790,- Om du kan ta deg råd til å overstige en totalsum på 5000kr, så vil jeg råde deg til å kjøpe XTZ 80 - 5.0 pakke - 2990 (oprinnelig 4990), som består av bedre høyttalere. Legg merke til at alle pakkene er uten subwoofere, og det er fordi det er så godt som umulig å få til noe bra om du skal ha sub, 5 høyttalere og en noenlunde grei forsterker. Jeg skal også handle litt nå, og har et budsjet på 5000kr, men det er bare til å kjøpe subwoofer for, og jeg er ikke akkurat søkkrik Men jeg velger å spare litt andre steder for å få råd. Så hvis du kan hamstre opp et par hundrelapper i løpet av noen få uker, så får du plutselig mye bedre lyd. Det er tross alt bedre å bruke 500kr ekstra og få noe bra, enn å bruke 5000kr på noe som ikke er bra. Husk at jeg bare kommer med forslag, ikke noe press Endret 31. oktober 2007 av Bluum Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 går det med stereo så kan du jo kanskje bruke cerwin vega med nad forsterker, cerwin vega er bra innehøytallere! http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...ker_grafitt.htm Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 C315BEE er en for svak forsterker hvis du skal spille med CV høyttalere. Du bør opp på C325BEE eller kraftigere vil jeg si. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 jaja, men jeg bare prøvde og bygge en billig en som funket jeg fordi tråstarter sa 4-5k så regnet jeg med under 5k men vis det kan gå over så er jeg 100% enig! da burde du gå for modellen over Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 315 går som en nødløsning, men du kan ikke spille så fryktelig høyt med den. En sang går nok greit, men etter det må du spille lavt en stund før du kan belaste forsterkeren hardt igjen. Det går da også ann å se på bruktmarkeder etter en forsterker. En NAD forsterker med 2x60W eller mer skal spille ganske godt. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 ja men da må du passe på hvor i den skal hentes fordi sånt koster penger i posten:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå