ummairt Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei, Jeg prøver med denne koden og skrive ut produksjonår, tittel , og reggisør på alle filmer fra første året IMDB databasen har registrert filmer men jeg ender opp med error og en hint til og med ERROR: could not identify an ordering operator for type record HINT: Use an explicit ordering operator or modify the query. db=> select title,min(prodyear), firstname, lastname fdb-> from film, person, filmparticipation fdb-> where film.filmid=filmparticipation.filmid and parttype='director' fdb-> group by (title,firstname) fdb-> order by(title,firstname); ERROR: could not identify an ordering operator for type record HINT: Use an explicit ordering operator or modify the query. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Prøv dette istedet for de to siste linjene dine... group by title,firstname, lastname order by title,firstname, lastname Du må kjøre group by på alle kolonnene du har med i select, utenom de du skal aggregere på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå