Gå til innhold

ASP: JavaScript Dropdown meny generert fra Access med ASP.

Anbefalte innlegg

Heisan.

Nå skal jeg stille et meget vanskelig spørsmål:

Noen som har et skikkelig eksempel på JavaScript dropdown meny (klientside) som genereres ut i fra en Access database ved hjelp av ASP (serverside)?

Menyen skal støttes av Internet Explorer, Netscape/Mozilla, Opera.

I tillegg bør den også støtte frames.

I utgangspunktet skal menyen være vanrett, men behovet for loddrett meny vil være like om hjørnet!

Prøver å finne meg et eksempel som jeg kan redigere. Men de eksemplene jeg har funnet er meget vanskelige å redigere. Er det noen som har et skikkelig eksempel som det er lov å redigere som ikke indeholder krav til kjøp?

Jeg har programmert svært mye i ASP - så serverside programmeringen skal gå greit. Jeg har ikke fullt så mye erfaring med JavaScript, men enklere redigeringer skulle gå greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da JavaScript er et client-side scripting 'språk' mens du trenger server-side scripting for å hente ut data fra databaser er det du spør om teoretisk og praktisk umulig.

men du kan lage en drop-down-meny ved hjelp av en løkke i asp.

si litt om hvilkene felter og sånn du skal ha ut...så kanskje du får hjelp til å få gjort det du skal gjøre

Lenke til kommentar

En kan starte med å se på denne siten jeg har utviklet: www.mozilla.no

Her kan en se noen eksempler på hvordan valg tilsynelatende kan virke inn på menyen.

Prøv ut "WEBTJENESTER" øverst på siden, og en kan se hvordan menyen påvirkes.

Men dette er ikke helt som ønsket, fordi en må innom databasen hver gang valgene endres.

La oss si at besøkere kommer til siden:

Databasen er allerede ferdig oppdatert - meny har blitt generert ut ifra eksisterende database. Menyen bør være en JavaScript fil som hentes inn som en include-fil (kun leserettigheter).

La oss si at medlemmer kommer til siden:

Databasen skal endres ved å legge til ny kategori - menyen oppdateres samtidig ved lagringen. (Medlemmet her skriverettigheter. Dette mener jeg at jeg skal kunne klare og få til). Menyen bør være den samme JavaScript fila. Hentes inn som en include-fil (nå kun leserettigheter).

I begge tilfeller bør menyen hentes inn som en JavaScript-fil med tilhørende tremeny som er enten vannrett eller loddrett - i flere nivåer nedover (underkategorier).

Det jeg tror jeg trenger, er egentlig en enkel JavaScript med en funksjonell tremeny som kan brukes til alle nettlesere. Her er et eksempel: http://www.mozilla.no/testmeny.htm (denne fungerer ikke i Netscape/Mozilla). Har ikke fått testet denne i frames enda.

Jeg vil anta at det finnes bedre menyer enn dette tilgjengelig ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...