JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Når jeg slår på PC-en, starter viftene så vidt å gå rundt,, så stopper de i ca 2 sek., og så starter PC-en. Dette skjer kun når jeg har overklokket da. har E6600 P35 HK, 4GB RAM, 8800GTX, HIPER 730W Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Da kommer du deg vel ikke inn i BIOS heller, og en reset av BIOS kan være nødvendig. Se i manualen for hovedkortet hvor den lille røde(?) knappen er. Kommer du inn i BIOS uten en reset så prøv å stille på minnetidene. 4-4-4-12 osv....sett de til høyere verdier, f.eks 5-5-5-15. Hvis du skal resete BIOS: * slå av pc (så klart) * slå også av hovedstømbrytern bak på pc * pass på statisk elektrisitet Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 nå tror jeg du missforsto meg jeg trykker på "start knappen" : ... PC-en starter, viftene starter, og surrer i ca 1 sek, alt stopper,, dødt i 2 sek.. og så fyrer alt opp som ingenting har skjedd. PC-en er dønn stabil og slikt ellers. dette er på sett å vis ingenting galt.. det bare er litt rart og irritabelt at den skal/må(?) "ta i" for å starte seg opp. jeg har tenkt tanken på at det kan være strømforskyninga som er grunnen til dette,,,, men ikke testa det ut Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Har du asus hovedkort? Er helt normalt det der at den slår seg på og så av og så starter den. (Etter du har justert på bios instillinger) Så blir den "normal" igjen Står mer info på asus sine heime sider. Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Har du asus hovedkort? Er helt normalt det der at den slår seg på og så av og så starter den. (Etter du har justert på bios instillinger) Så blir den "normal" igjen Står mer info på asus sine heime sider. ja, jeg vet det er helt normalt at den slår seg av og på umiddelbart etter bios instillinger er justert.. men til meg skjer det vær gang jeg starter maskinen. Jeg har ikke ASUS nå nei.. hadde p5b-e plus selv,, men nå sitter jeg med et gigabyte kort. men akkurat d samme skjedde på asus kortet også. Endret 31. oktober 2007 av JegHarMangeRareSpørsmålJeg Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Har du asus hovedkort? Er helt normalt det der at den slår seg på og så av og så starter den. (Etter du har justert på bios instillinger) Så blir den "normal" igjen Står mer info på asus sine heime sider. ja, jeg vet det er helt normalt at den slår seg av og på umiddelbart etter bios instillinger er justert.. men til meg skjer det vær gang jeg starter maskinen. Jeg har ikke ASUS nå nei.. hadde p5b-e plus selv,, men nå sitter jeg med et gigabyte kort. men akkurat d samme skjedde på asus kortet også. Vel på asus så er det helt normalt at den "seig" starter Så jeg hadde ikke brydd meg for mye om det. Lenke til kommentar
Kahlius Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har også et Gigabyte (P35-DS3p) kort, og en C2D E6750, og dette skjer av og til med meg også. Den er overklokket, men helt stabil til vanlig, det er bare av og til når den "kaldstarter" at dette skjer. Jeg har ikke funnet noen løsning på det, men det er vel heller ikke et veldig stort problem, men veldig merkelig. Nesten som om komponentene er for kalde første gang den skal starte, den trenger en oppvarmingsrunde før den gidder Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Trådstarter: Jeg mistenker at du kjører minne divider 2.66, det er derfor dette skjer hos meg med et DQ6 kort. Dette skjer forøvrig kun dersom PC har blitt slått helt av med hovedbryter (har du ikke hovedbryter på PSU, vil dette kanskje skje hele tiden). Et lite irritasjonsmoment, men ikke noe å bry seg om. Hvorfor dette skjer kun på denne divideren blir kun spekulasjoner.... Endret 1. november 2007 av Ourasi Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg har også et Gigabyte (P35-DS3p) kort, og en C2D E6750, og dette skjer av og til med meg også. Den er overklokket, men helt stabil til vanlig, det er bare av og til når den "kaldstarter" at dette skjer. Jeg har ikke funnet noen løsning på det, men det er vel heller ikke et veldig stort problem, men veldig merkelig. Nesten som om komponentene er for kalde første gang den skal starte, den trenger en oppvarmingsrunde før den gidder Tipper du også har dette "problemet" på kun denne divideren, den forsvinner ved alle andre dividers. Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 jeg kjører minnet på 1:1 , så dette problemet er ikke knyttet til divideren.. bra å høre at det ikke er bare jeg som har dette problemet "Dette skjer forøvrig kun dersom PC har blitt slått helt av med hovedbryter" jepp, den er jeg enig i.. vær natt jeg ikke bruker PC-en , trekker jeg ut strømledningene til PC-en. som sagt så holder jeg en knapp på at grunnen her er strømforskyninga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå