Nervetattoo Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Skumle norske skoger. Se videoen Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det er så tragisk med norske skrekkfilmer.. Er som regel at en og en blir plukket ut av en vennegjeng (det er jo neste i alle skrekkfilmer da der det er flere hovedpersoner). I hollywood lager de skrekkfilmer som foregår i trange, klaustrofobiske ganger. Men vi i Norge, vi lager skrekkfilmer om skumle granskoger vi (villmark?)! Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Nå har vi en rekke folkeeventyr, myter osv om de norske skoger så at norske filmskapere bruker vår folkearv er da ikke så rart. Hva gjør det tragisk? Om Rovdyr blir like bra som Villmark så sitter vi igjen med en god film. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det er sikkert bare jeg som er kritisk mot alle slags "skrekk"filmer.. men i f.eks villmark, hva har folkearv med en psykotisk galning i rød kjole som dreper folk å gjøre? Skog er jo greit nok, jeg skal godta det ja.. men jeg forstår ikke hva som skal være så galt med skog, og hvorfor det har et skrekkelement.. Skogen er jo rene treningsstudioet (jeg snakker ikke om å springe etter en vei, men rett gjennom hele forbaskede skogen). Og hvorfor er det bare skurker som kan gjemme seg i den? Det er jo bare teit! Hvorfor søker ikke "heltene" ly mellom busker og annet? Jeg er født og oppvokst en plass der det er meget mye skog! Og jeg er kanskje mer vandt med å komme meg frem i ulendt terreng, noe som dagens "asfaltungdom" ikke er, noe som de kan finne litt skummelt.. Ikke vet jeg, men jeg synes det er bare rart! Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Skog er jo greit nok, jeg skal godta det ja..men jeg forstår ikke hva som skal være så galt med skog, og hvorfor det har et skrekkelement.. Skogen er jo rene treningsstudioet (jeg snakker ikke om å springe etter en vei, men rett gjennom hele forbaskede skogen). Og hvorfor er det bare skurker som kan gjemme seg i den? Det er jo bare teit! Hvorfor søker ikke "heltene" ly mellom busker og annet? Jeg er født og oppvokst en plass der det er meget mye skog! Og jeg er kanskje mer vandt med å komme meg frem i ulendt terreng, noe som dagens "asfaltungdom" ikke er, noe som de kan finne litt skummelt.. Ikke vet jeg, men jeg synes det er bare rart! Jeg er også født og oppvokst med masse skog, og for veldig mange barn er det litt huffent å traske gjennom skog en høstnatt. At det skal gjemme seg masse psykopater der har selvsagt ingen forankring i noe folkearv eller annet, men så er det ikke dokumentar man prøver på når man lager skrekk, noe unaturlig må man jo nesten flette inn for at det ska bli litt skummelt Skog kan være innestengt og man kan gå seg vill, samt at det er mange uvante lyder som kan sette en liten støkk i folk når man går der på natterstid. Villmark klarer i brukbar grad å vise at skog kan være skremmende selv når det ikke er noen i psykopat i rød kjole der. Om man plukker ut tilfeldig person x og binder han fast midt i en mørk skog over en natt så tror jeg faktisk vedkommende ville blitt ganske redd når han/hun begynte å registrere lyder uten å vite hva det er. Skogen er selvsagt ikke særlig farlig, men jeg synes det er greit at norske filmskapere ikke prøver å gjøre som hollywood nødvendigvis og heller bruker av noe Norge faktisk er kjent for; vår natur. Traileren peker litt mot en film som kanskje har enkelte likhetstrekk med Deliverance forøvrig. Lenke til kommentar
Noreng Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) a Endret 3. november 2007 av Noreng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg