Harry_Bosch Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vi var mange som lo av Mercedes Benz da A-klasse ikke klarte elgtesten for 10 år siden. Jeg skal si jeg ble overrasket over at Toyato Hilux ikke klarer den samme testen 10 år etter. Teknikens Värld skriver at Toyota Hilux er livsfarlig. Sjekk: http://www.teknikensvarld.se/tvtv/071031-toyota-hilux/ Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det som forundrer meg mest er at de sammenligner denne bilen med Mercedes A klasse. Dette er jo bil til å kjøre rundt i skogen med mens A klassen er en ren asfaltbil. Det er jo ikke noe ukjent med at høyere biler velter under harde manøvre. Så dette er krisemaksimering på sitt verste. Lenke til kommentar
Harry_Bosch Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Det som forundrer meg mest er at de sammenligner denne bilen med Mercedes A klasse.Dette er jo bil til å kjøre rundt i skogen med mens A klassen er en ren asfaltbil. Det er jo ikke noe ukjent med at høyere biler velter under harde manøvre. Så dette er krisemaksimering på sitt verste. Det kan så være, men Mitsubishi klarte testen. Lenke til kommentar
naish Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det som forundrer meg mest er at de sammenligner denne bilen med Mercedes A klasse.Dette er jo bil til å kjøre rundt i skogen med mens A klassen er en ren asfaltbil. Det er jo ikke noe ukjent med at høyere biler velter under harde manøvre. Så dette er krisemaksimering på sitt verste. Veit ikkje med deg, men sånn manøvre som han tok på filmen kan oppstå på veien og og ikkje berre i tetteste barskogen ^^ Mitsubishi for the win! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Selvsagt kan slike hendelser skje med alle typer kjøretøyer langs veien. Forskjellen er at mange større kjøretøyer ikke takler dette. Både busser, lastebiler og høyere terengkjøretøyer vil velte i denne type manøver. At et terengkjøretøy velter er i det hele tatt ikke noe nyhet. Har opp gjennom tiden kommet artikler om biler som velter grunnet høyt tyngdepunkt. Her er en til bil som ikke besto elgtesten. http://www.dagbladet.no/dinside/2006/10/23/480620.html Har vært med på kondemneringstur med Hilux. Den er stiv i ramme, det skal den ha. Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Det er i det hele tatt mange biler som ikke har klart elg testen. Men den eneste som fikk mye oppmerksomhet var A klasse.. kjøpte selv en a klasse av den typen der.. dog med modifiseringer.. senket, sportshjul, esp, bas osv. Prøvde iherdig å velte den, men det gikk veldig dårlig. Honda HRV er en bil som det går mange av.. den velter i en betydelig lavere hastighet enn f.eks a klasse.. ikke ettermonterte honda esp på den heller.. de bare "dret" i det.. så til alle dere som kjører f.eks hrv. Dra på jegerkurs, kjøp børse, og ta permisjon i tiden det er elgjakt. Prøv å knerte flest mulig, slik at bruktbilprisen på nettopp din bil opprettholdes og slik at du unngår den manøveren i fremtiden. Endret 31. oktober 2007 av Ditech Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Vel... Da er det betryggende å vite at bilen min er senket med stivere fjører, har ESP og skikkelige hjul Men det overasket meg at Toyota av alle merker klarte å lage en bil som ikke besto en slik test. Det er nok små marginer som gjør at slike ting skjer... men desto enklere burde det være og ungå dette. Da skal jeg ivertfall ikke ha en Hilux... hehe. At en liten Suzuki Jimny velter er vel ikke så overaskende... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Vel... Da er det betryggende å vite at bilen min er senket med stivere fjører, har ESP og skikkelige hjul Men det overasket meg at Toyota av alle merker klarte å lage en bil som ikke besto en slik test. Det er nok små marginer som gjør at slike ting skjer... men desto enklere burde det være og ungå dette. Da skal jeg ivertfall ikke ha en Hilux... hehe. At en liten Suzuki Jimny velter er vel ikke så overaskende... Det står i signaturen din at "senking kommer snart", så fullt så betryggende er det vel ikke? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Vel... Da er det betryggende å vite at bilen min er senket med stivere fjører, har ESP og skikkelige hjul Men det overasket meg at Toyota av alle merker klarte å lage en bil som ikke besto en slik test. Det er nok små marginer som gjør at slike ting skjer... men desto enklere burde det være og ungå dette. Da skal jeg ivertfall ikke ha en Hilux... hehe. At en liten Suzuki Jimny velter er vel ikke så overaskende... Det står i signaturen din at "senking kommer snart", så fullt så betryggende er det vel ikke? Signaturen min er dessverre ikke oppdatert.. hehe Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kjører denne typen Hilux litt på jobb, og ble litt skeptisk nå ja ... Egentlig syns jeg den er veldig god å kjøre jeg, forutsigbar og lettkjørt. God, om litt kortpustet, motor og bra komfort til slik bil å være. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kjører denne typen Hilux litt på jobb, og ble litt skeptisk nå ja ... Egentlig syns jeg den er veldig god å kjøre jeg, forutsigbar og lettkjørt. God, om litt kortpustet, motor og bra komfort til slik bil å være. Ti vanlig bruk vil du nok aldri merke noe forskjell fra denne og konkurrentene hva kjøreegenskaper angår, selv om den veltet på denne testen. Men møter du en elg så vet du hva du må gjøre.... hehe. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hehe, får vel dundre rett i beina på'n da. Kan kanskje være like greit at 97% av den tiden jeg kjører bilen er inne på et fabrikkområde, inngjerdet med to meter høye gjerder og porter med overvåkningskamera. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hehe, får vel dundre rett i beina på'n da. Kan kanskje være like greit at 97% av den tiden jeg kjører bilen er inne på et fabrikkområde, inngjerdet med to meter høye gjerder og porter med overvåkningskamera. Hehe... Men kommer det ett menneske ut i veien, så hadde jeg nok valgt velten fremfor en påkjørsel. Neida... tror nok det går bra uansett jeg.... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Er ikke noe fare å velte i denne bilen så lange man bruker bilbelte. Går så fint så. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Neida... tror nok det går bra uansett jeg.... Spesielt siden fartsgrensen her på fabrikken er maks 20 km/t, også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå