Gå til innhold

funker den her skjermen med ps3?

Akrabra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal funke fint den ja, har både DVI-inngang og (naturligvis) HDCP-støtte. Er dog litt usikker på hvilken oppløsning du får, men det blir ihvertfall ikke 720p eller høyere (som er definert som HD).

Den skjermen har mer enn nok oppløsning for 720p, så det er no worries. HDCP-støtten var der, så da beror det vel bare på en overgang fra HDMI->DVI-D for denne skjermen.

Lenke til kommentar
Skal funke fint den ja, har både DVI-inngang og (naturligvis) HDCP-støtte. Er dog litt usikker på hvilken oppløsning du får, men det blir ihvertfall ikke 720p eller høyere (som er definert som HD).

Den skjermen har mer enn nok oppløsning for 720p, så det er no worries. HDCP-støtten var der, så da beror det vel bare på en overgang fra HDMI->DVI-D for denne skjermen.

Haha, lurer på hvilken skjerm jeg så på ...

--

Men okai, prøver på nytt:

- Fungerer med fint med PS3 (har HDCP-støtte)

- Du trenger en HDMI til DVI-overgang

- Du får 720p i oppløsning, muligens 1080i også.

Lenke til kommentar

Begge skjermene vil fungere, men vær obs på at du ikke får lyd gjennom dvi...

Du må ha lyd gjennom rgb? eller optisk utgang.

Jeg har selv en pc-skjerm til ps3, og kan ikke spille ps2-, ps1 spill eller dvd filmer på den.

Undersøk dette før du kjøper dersom du skal bruke ps3 til dette.

Lenke til kommentar

Jeg kjører lyden gjennom optisk via en gammel MD spiller jeg hadde liggende.

Ang. ps2 spill/dvd så er det ikke sikkert dette er noe probl. på disse skjermene. Men det funker ikke på min skjerm.

Har en Acer x222w viss du vil sammenligne specs...

Endret av g_knap
Lenke til kommentar

Tror Tatung er vanligste 'billig-løsning'..

men om jeg skulle gått for ett skikkelig billig TV, i ditt tilfelle tror jeg at jeg ville 'gamblet' på denne, istedenfor en monitor..

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...791;b:1463;pl:1

( HANNspree Xv 32 inch Widescreen LCD HDTV - 3786,- ) ligger kanskje billigere i prisguiden, på hardware.no, men den beskrivelsen var den beste jeg fant.

Denne har det viktigste tror jeg.. 3:2 Pulldown Cinema Correction og 24 fps, og slikt er kjekt å ha på slike lav-tommere mener jeg å huske..

Eneste bakdel i farten er at den ikke støtter 1080p, anbefaler derfor å still om til 720p native i PS3-instillingene, og selvsagt så må du kjøpe deg en HDMI-kabel. :)

Da er alt du trenger en HDMI-kabel og den der. :)

PS! Har ingen personlig erfaring med den, vil derfor anbefale deg til å lete etter review o.l.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
må bare spørre om noe med en unødvendig bump

må skjermen støtte hdcp for at ps3 skal funke med den?:O

Ja, den må ha HDCP for å fungere opp mot en PS3. Jeg har selv brukt en PS3 opp mot en Samsung 940MW datamonitor med støtte for HDCP og det fungerte greit. Det eneste var at bildet ble nokså lyst. Det hadde langt fra den kontrasten man opplever med en bedre LCD TV. Dette kommer muligens av at en dataskjerm støtter det som kalles for PCRGB, mens en LCD tv støtter det som kalles for SRGB. De to standardene har forskjellig fargerom, derfor hvis man kobler en kilde som PS3 som sender ut et SRGB signal ut mot en pc skjerm som tar imot signalet som PCRGB, kan det oppstå et kompabilitetsproblem som medfører at fargene og kontrasten ikke blir så bra som den kunne ha vært på en bedre lcd tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...