Arinomi Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Heisann Jeg har nylig installert Dreamlinux, og jeg prøver å få trådløs tilkobling. Noen som kan hjelpe meg med det? Jeg sliter med det samme i Debian også, forresten. Utrolig synd, for det er fine distroer Håper på svar snarest. Endret 31. oktober 2007 av Arinomi Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Tror du virkelig at noen kan hjelpe deg når du ikke inkluderer en dritt om hvilke hardware det er snakk om? Eller når du ikke sier noe som helst om hva problemet går ut på? Edit. Leif. Endret 31. oktober 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Sorry, glemte meg. Det trådløse kortet mitt er et Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG Network Connection. Det ser ikke ut til å være med noen drivere til det i Dreamlinux. Eller Debian, for den saks skyld. Lenke til kommentar
mesha Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har akkuratt samme problem. Jeg kan koble meg til det trådløse på skolen men ikke hjemme. Så det har vel noe med routeren å gjøre, dvs. hva den støtte (OS). Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Intel er blant de best støttede, særlig det chipsettet du har, og har drivere til alle linux-distribusjoner... Det du trenger er sannsynligvis firmware, i noen distroer følger det med, i andre ikke. Tror det kan variere litt hvordan man installerer dette fra distro til distro. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Hm, mulig det. Hvordan ser jeg hvilken versjon av firmware jeg har? (Om jeg har det fra før da selvsagt, mulig jeg tar feil) Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Mulig at noe av dette kan være til hjelp. http://www.epron.com.br/ingles/viewtopic.php?t=1111 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Du kan finne en del info her: http://ipw2200.sourceforge.net/ Der finner du firmware, dokumentasjon, etc. Selve driveren trenger du 99.9% sikkert ikke, da den følger med kernelen. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg skriver :/home/arinomi# tar xzvf ipw2200-fw-3.0.tgz cp ipw-3.0-*.fw /usr/lib/hotplug/firmware/ Men jeg får: tar: cp: Finnes ikke i arkivet tar: Pattern matching characters used in file names. Please, tar: use --wildcards to enable pattern matching, or --no-wildcards to tar: suppress this warning. tar: ipw-3.0-*.fw: Finnes ikke i arkivet tar: /usr/lib/hotplug/firmware: Finnes ikke i arkivet tar: Utsatt feil-avslutning for tidligere feil Hva skjer? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Du skriver flere kommandoer på én linje. tar xzvf ipw2200-fw-3.0.tgz cp ipw-3.0-*.fw /usr/lib/hotplug/firmware/ ser mer riktig ut. Lenke til kommentar
sim Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Prøv å legge inn noen linjeskift # tar xzvf ipw2200-fw-3.0.tgz $ cp ipw-3.0-*.fw /usr/lib/hotplug/firmware/ Redigert: Slått på målstreken Endret 31. oktober 2007 av sim Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Ah, der ja. Burde vel skjønt det Av og til noober jeg megselv ut. Hva nå? Alt jeg trenger er å installere NetworkManager og peise på? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Har ikke brukt NetworkManager, så der kan jeg ikke hjelpe deg, men du kan jo prøve. Du trenger sannsynligvis en reboot etter firmware-installasjonen forresten. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Hva bruker du da, Sokkalf? Jeg har brukt NM fordi det har fulgt med Ubuntu. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Bruker ikke trådløst lenger siden trådløskortet mitt har tatt kvelden. Når det funket satt jeg opp alt manuelt med ifconfig og iwconfig. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Jaok. Jeg fikk det til, søkte litt på Google Tusen takk for hjelpen, det var gull verdt! Grunnet nettverksproblemer har jeg ikke kunnet installert distroer som Debian, Mandriva, Fedora og nå Dreamlinux. Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå