gladsild Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har vært ansatt gjennom et vikarbyrå i snart 3 mnd. I håndboka til vikarbyrået står dette (se under) og jeg lurer på om jeg får helligdagstillegg siden jeg ikke har jobbet 750 timer enda i jula, eller om jeg må opparbeide meg så mange timer før det er mulig. skjønte ikke helt det som sto forklart: Når du har jobbet 750 timer siste 12 måneder,har du opparbeidet deg rett på lønn p følgende dager etter de samme reglene som for 1.og 17.mai.(se ovenfor): 1.nyttårsdag,Skjærtorsdag,Langfredag,2.påskedag,Kr.Himmelfartsdag,2.pinsedag,1.og 2.juledag. Ovenfor står det: Offentlige høytidsdager (1.og 17. mai) For å ha rett til lønn 1.og 17.mai må du ha vært i sammenhengende arbeid for oss i en periode p minst 30 dager,og du må være i arbeid siste dag før og første arbeidsdag etter den aktuelle dagen. I tillegg kreves det at du skulle ha jobbet den ukedagen som høytidsdagen faller på (faller høytidsdagen p en lørdag eller søndag får du ikke lønn for denne dagen). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det der betyr at du får betalt på de dagene, selv om du ikke jobber. For tillegg gjelder andre regler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå