Airship Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Fikk vite av mimer at jeg ikke kan ha internett på grunn av linjelengden min... Eh, noen som, har erfaring med slikt her? Er det noe som helst jeg kan gjøre for å få internett her på bygda? Har to naboer, begge bor mindre enn 100 meter unna (begge har linjelengde over 6k). Ene har hatt internett (fra mimer) i flere år, sier han bestilte adsl så snart mimer begynte å markedsføre i regionen. Andre bestilte nå nylig, men fikk avslag til han fikk tak i en aeller annen boks som jeg ikke aner hva er... Trenger internett for å kunne spille Valve Orange Box ... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Da må du jo snakke med han som fikk linje pga en boks, ellers så er 6000m ganske langt og jeg kan forstå at mimer nekter deg, det kan rett og slett bli for mye støy på linja prøver de og koble opp en til på så lang linje. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Selv om pingen blir ganske høy så kan du jo sjekke om du har dekning for 3G.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Du kan jo høre med NGT om de vil levere Bredbånd Langdistanse til deg. Lenke til kommentar
Airship Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Sendte en mail til NGT, håper de kan hjelpe Er ikke 3g for mobiler...? Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Antakelig så har mimer vært veldig interessert i å få kunder i starten, og så har de oppdaga at det blir for mye problemer og at Telenor / entreprenøren ikke vil feilrette og flikke på linja når det er så langt. Så da har de endret policy. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg bor ganske nøyaktig 6.8 km unna sentralen, å jeg har bredbånd gjennom eidsiva Det funka veldig bra det, helt til de begynte å henge på alle naboene mine.... Nå detter nettet i snitt ihvertfall en gang hvert 10'ne minutt, noe som er UTROLIG irriterende! Kanskje dette skjer på linja hos deg hvis de hekter flere på også...? Lenke til kommentar
The_Real_Ares Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har også linjelengde over 6000m, ca 6100 tror jeg. Telenor ville ikke prøve en gang, forferdelig vanskelig... Med Eidsiva var det ikke noe problem. Gjorde en prøveoppkobling som fungerte fint. Pga lengden fikk jeg bare 600/100 hastighet, men det har fungert fint for meg. Lurte en gang på om det var mulighet for å oppgradere hastigheten, men de sa at det ikke var lurt ettersom lunja kunne bli mer ustabil da. Måler i dag og da har jeg fra 1,7 til 2,4 Mbit i nedlasting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå