Stianby Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Hei alle sammen, nå må dere trå til å hjelpe! Jeg har en PC som ettervhert trenger oppgradering. I korte trekk består av følgende : Asus P5LD2 2gbCorsair valuex pc 4200 Frekvensen på minnet er satt til 678 MHz Pentuim 4 640 3.2 Ghz klokket til 4.05 Ghz Sapphire Radeon X1950 Pro 512mb gddr3 2 x Samsung HD321Kj 2x Samsung SP2504C Jeg er ingen dreven overklokker, og trenger hjelp til oppsett av BIOS etc. Jeg trodde at med Radeon kortet skulle grafikkytelsen øke i forhold til det gamle Powercolor X700 Bravo kortet, men det skjer ikke. I 3dmark 05 er det kun snakk om to fps i fordel x1950 kortet. Videre så skal ikke dette være en utpreget treg PC, med en klokkefrekvens på 4.05 Ghz skal jo det veie litt opp for gammel teknologi. Jeg ligger langt under andre med tilsvarende system når jeg publiserer resultatene på nett. Etter jeg klokket opp til 4+ Ghz kommer det en lav, men høyfrekvent pipelyd fra maskinen under load. Dette høre ikke bra ut i det hele tatt, og de forsvinner når Asus AINOS klokker ned igjen på idle. Den ene harddisken har også en tendens til å slå seg av, uten at jeg har slått på suspend mode på noen av diskene. når jeg da går inn på en av partisjonene på gjeldende disk, hører jeg et klikk fra disken og at den spinner opp. Dette har også kommet etter at jeg klokket opp. Kan dere hjelpe meg med å anbefale innstillinger i Bios både med tanke på ytelse og driftsikkerhet? Særlig grafikkytelsen er skuffende synes jeg. på forhånd takk! Endret 31. oktober 2007 av Stianby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå