Bone Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (Håper dette er riktig kategori!?) Heisann! Kjøpt ny PC nå, men det er noen plugger jeg ikke helt skjønner meg på.. Det er USB (og Firewire) ledninger / plugger fra et frontpanel som kommer fra kabinettet, og disse skal da settes i hovedkortet, slik at de fungerer (frontpanelet, altså). Men, jeg skjønner ikke hvordan; Hvordan skal jeg få denne USB -pluggen; til å kobles sammen med disse pluggene på hovedkortet; ..eller via disse "skjøte -pluggene"; Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Bruk overgangene (siste bilde) så skulle nok ting passe vet du. Endret 31. oktober 2007 av fatalicus Lenke til kommentar
Bone Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Bruk overgangene (siste bilde) så skulle nok ting passe vet du. Overgangene har 9 plugger (10 minus 1). De pluggene på øverste bildet har 4 + 1. Er det bare å sette dem vilkårlig nedi? Les hk manualen Det står ikke.. står kun om hvordan jeg kan sette 9pins plugger i en 9pinns plugg. Ikke hvordan jeg setter 4 + 1 pins plugger i en 9pins plugg.. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 GND - GND VCC - +5V De to andre er da umulig å koble feil.. Har aldri hørt om at du trenger SHIELD, den fungerer visst som en ekstra GND.. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette, evt hvor han kobler den? Jeg bruker ikke mine "SHIELD"-kontakter og har ikke noe problemer med USB.. Tror det var greit nok forklart Lenke til kommentar
220Volt Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Dæven, dette har jeg knotet med en gang og... Obs Obs! jeg klarte da selvfølgelig med mine 10 tommeltotter, og ødelegge usb-Headerene på hovedkortet. noe som ble satt feil, og vips, fikk jeg strøm på noe jeg ikke skulle ha strøm på.... OOOOFFFF! Vær forsiktig ... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 GND - GNDVCC - +5V De to andre er da umulig å koble feil.. Har aldri hørt om at du trenger SHIELD, den fungerer visst som en ekstra GND.. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette, evt hvor han kobler den? Jeg bruker ikke mine "SHIELD"-kontakter og har ikke noe problemer med USB.. Tror det var greit nok forklart Sikkert greit nok forklart, men.. siden jeg er en smule dum! ; GND på GND USB2+ på P2+ USB2- på P2- VCC på +5V Ikke noe på NC, og SHIELD skal jeg IKKE bruke? Jeg har 4 USB'er i frontpanelet, men som bildet viser, så har jeg bare 2 koblinger på hovedkortet.. det går vel ikke an å sette 2 på 1? Hovedkortet mitt skal visstnok støtte 10 USB'er, og 6 av dem går ut "bak".. OBS: Dette er IKKE PC-en som står i signatur.. Dæven, dette har jeg knotet med en gang og... Obs Obs! jeg klarte da selvfølgelig med mine 10 tommeltotter, og ødelegge usb-Headerene på hovedkortet. noe som ble satt feil, og vips, fikk jeg strøm på noe jeg ikke skulle ha strøm på.... OOOOFFFF! Vær forsiktig ... Åida.. hmm.. Husker du hva som var riktig da? Takk takk!! Lenke til kommentar
220Volt Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg fant aldri ut av det.... Lot være å bruke front Usb koblingene på det kabinettet... Nå i ettertid, benytter jeg meg bare av koblinger som passer rett i HK altså 10/9 pin... Det var så utrolig fort gjort å sette feil... AFYSJ A FY! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Okei.. hehe.. kanskje like greit.. Men, noen som kunne ha bekreftet posten min ovenfor? At det er riktig innstilling slik som jeg skisserte opp? Og, hva med 2 i 1 ? Takk! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 GND på GND USB2+ på P2+ USB2- på P2- VCC på +5V Ikke noe på NC, og SHIELD skal jeg IKKE bruke? Jeg har 4 USB'er i frontpanelet, men som bildet viser, så har jeg bare 2 koblinger på hovedkortet.. det går vel ikke an å sette 2 på 1? Hovedkortet mitt skal visstnok støtte 10 USB'er, og 6 av dem går ut "bak".. --------- Ønsker gjerne en dobbeltsjekk på dette før jeg setter i gang.. Vil ikke være like uheldig som 220volt.. Takker! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det er riktig. NC står for No Connection. SHIELD kan kobles til GND hvis mulig. Er det ikke to USB porter på hver kontakt i hovedkortet? Da har du de 4 portene der. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Takker! hmm.. hva mente du? Det er ikke flere blåe USB -kontakter på hovedkortet, så vidt jeg kan se, enn de to som er på bildet.. men, fra frontpanelet så kommer det 4 ledninger, siden det er 4 USB -innganger der.. Hvilke 4 porter tenker du på? Takk, igjen! Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) GND på GNDUSB2+ på P2+ USB2- på P2- VCC på +5V Ikke noe på NC, og SHIELD skal jeg IKKE bruke? Jeg har 4 USB'er..... Stemmer det der! Tenker på bildet her: Som du ser så har du to kontakter som er blå! Hver kontakt har to usb koblinger, dvs 2 x 2 = 4 usb kontakter pluss 6 usb kontakter bak. Det er 10 usb kontakter Hver rekke av pins på det ene blå kontakten kobler til et usb port. Dvs du må koble til 2 usb porter på hvert blå kontakt. Du har en rekke med 4 pins og en rekke med 5 pins. Håper det har vært til hjelp! Må bre spørre er du ny i pc bygging? Endret 1. november 2007 av Adda Lenke til kommentar
Bone Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Så flott!! Da skal jeg få det til! Men, for å svare på om jeg er ny i PC -bygging, så må jeg si det er litt to-delt.. Jeg bygger generelt ikke lengre, og det er hovedsakelig 1 grunn til det; Er det feil på én komponent, så har jeg ikke "tid" eller tålmodighet til å begynne med feilsøking.. "Vil ha alt klart, NÅ!" -type mentalitet.. At jeg valgte å gjøre det denne gangen, var fordi at jeg ikke var så gira på å vente på deler (NetShop, som jeg vanligvis bruker, hadde ikke alle delene, så jeg måtte bestille fra flere steder). Føler egentlig at jeg skal klare å bygge PC-er uten de altfor store problemene, men denne gangen gikk ikke det helt; det var noen plugger som jeg sto litt fast med.. og jeg er for forsiktig til at jeg ønsker å ta noen sansjer.. Bortsett fra å sette i noen harddisker og sånne småting, så har jeg ikke gjort noe større "PC-bygging"-prosjekter siden jeg bytta fra et et 386 -hovedkort, til 486, og videre til Pentium.. Men, takker for all hjelp! Skal gjøre dette når jeg kommer hjem igjen.. Takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå