:utakt Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Redigert - se post #4 Endret 3. november 2007 av JLa Lenke til kommentar
Toad Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Skulle passe bra den ja Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jeg fikk en RAM-brikke i posten i stad. Jeg har problemer med å skjønne hvordan dette skal settes inn. I instruksjonsboka sto det at datamaskinen har to minnespor, hvorav det ene opptas av standardminnet. Jeg skulle altså bare elegant plassere den nye minnebrikken i det ledige sporet, og alt skulle virke så fint. Når jeg skrur av lokket ser jeg dette: (klikkbart bilde) Det er jo ikke plass til noe mer her?!? Hjelp? Noen? Lenke til kommentar
Jlmss Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Du må rett å slett fjerne den gamle og sette inn den nye. Du løsner på klemmen som sitter på hver side av brikken, løfter/drar ut den gamle og setter inn den nye i samme sporet og låser dem med klemmene igjen.. Bærbare har som regel bare 2 minnespor og begge er som regel i bruk når du får maskina fra butikken. Med 2 ganger 256 mb ram eller 2 ganger 512 mb ram. alt etter hva den blir levert med. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Hei, Hvor mye krefter er det "lov" å bruke? Jeg turde ikke ta i noe særlig, men det virka som om brikken i sporet sitter ganske godt fast. Bare å dra hardere, eller..? Acer har lurt meg. Jeg var sikker på at det var 1x512 i maskina, ikke 2x256.. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Hei, Hvor mye krefter er det "lov" å bruke? Jeg turde ikke ta i noe særlig, men det virka som om brikken i sporet sitter ganske godt fast. Bare å dra hardere, eller..? Acer har lurt meg. Jeg var sikker på at det var 1x512 i maskina, ikke 2x256.. Vipp ut låsene på hver side mens du trekker minnekortet ut mens du holder det på skrå. Er du 100% sikker på at det ikke finnes en sekundær minnekortplassering under tastaturet (Acer, HP og flere andre har det): http://www.kriyayoga.com/how_to/how_to_rep...n_ram_slot.html Endret 3. november 2007 av froggyler Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Den andre sloten til ramen finnes som regel under tastaturet. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har bare brukt instruksjonsboka til maskinen: http://www.acersupport.com/notebook/articles/as2000_mem.html Om det sitter flere spor noe sted, det vet jeg ikke. Sukk...nervøs for å ødelegge noe her.. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Sånn, byttet brikke, og maskinen oppgir 768 MB RAM, i motsetning til 512 MB før "operasjonen". Alt ser ut til å virke som det skal.. Jeeeessda. Jeg er pc-tekniker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå