Gå til innhold

Installasjon av RAM - laptop

:utakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en RAM-brikke i posten i stad. Jeg har problemer med å skjønne hvordan dette skal settes inn.

I instruksjonsboka sto det at datamaskinen har to minnespor, hvorav det ene opptas av standardminnet. Jeg skulle altså bare elegant plassere den nye minnebrikken i det ledige sporet, og alt skulle virke så fint.

Når jeg skrur av lokket ser jeg dette:

t_DSC01886m_b45741d.jpg

(klikkbart bilde)

:huh:

Det er jo ikke plass til noe mer her?!?

Hjelp? Noen?

Lenke til kommentar

Du må rett å slett fjerne den gamle og sette inn den nye. Du løsner på klemmen som sitter på hver side av brikken, løfter/drar ut den gamle og setter inn den nye i samme sporet og låser dem med klemmene igjen..

Bærbare har som regel bare 2 minnespor og begge er som regel i bruk når du får maskina fra butikken. Med 2 ganger 256 mb ram eller 2 ganger 512 mb ram. alt etter hva den blir levert med.

Lenke til kommentar

Hei,

Hvor mye krefter er det "lov" å bruke? Jeg turde ikke ta i noe særlig, men det virka som om brikken i sporet sitter ganske godt fast. Bare å dra hardere, eller..?

Acer har lurt meg. Jeg var sikker på at det var 1x512 i maskina, ikke 2x256..

Lenke til kommentar
Hei,

Hvor mye krefter er det "lov" å bruke? Jeg turde ikke ta i noe særlig, men det virka som om brikken i sporet sitter ganske godt fast. Bare å dra hardere, eller..?

Acer har lurt meg. Jeg var sikker på at det var 1x512 i maskina, ikke 2x256..

Vipp ut låsene på hver side mens du trekker minnekortet ut mens du holder det på skrå.

Er du 100% sikker på at det ikke finnes en sekundær minnekortplassering under tastaturet (Acer, HP og flere andre har det):

http://www.kriyayoga.com/how_to/how_to_rep...n_ram_slot.html

Endret av froggyler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...