mungo Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei Jeg har bygd meg ny pc. Fra før av har jeg en Tagan 2Force 480W PSU med 20A på hver av de to railene. Jeg lurer på om jeg kan bruke denne videre i den nye PC-en. Intel Core 2 Quad Q6600 4×1GB DDR2 PC6400 ram XFX nForce 680i LT SLi 2×NVidia GeForce 7800GT i SLi 2×7200 RPM Sata-disker DVD-ROM DVD±RW 4×120mm vifter @ ±1000RPM Creative X-Fi Xtreme Audio I følge eXtreme Power Supply Calculator vil dette oppsettet trekke 587W ved 90% systembelastning. Det synes jeg hørtes mye ut. Så, hva tror dere? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Skal nok gå greit det. sånne psu kalkulatorer er ikke til å stole på, og folk tror PC-en trekker mye mer strøm enn den egentlig gjør. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Det er mye. En test hos XBitlabs viste at en QX6700 klokket til 3.5 GHz med 2 stk. 8800GTX i SLI trakk rundt 440W. Så det sier litt. Men uansett, såvidt jeg ser, så sier ikke eXtreme PSU-kalkulatoren hvor mye maskinen vil trekke, den bare anbefaler en strømforsyning (da med en del slingingsmonn). I dette tilfellet en i området ~580W, som forsåvidt ikke er så gærnt, men du vil klare det fint med en PSU av høy kvalitet i 450 watts-klassen. Edit: Når jeg prøver dette oppsettet selv, får jeg anbefalt PSU på 264W. Når du valgte prosessor, valgte du "quad" eller "single"? Fordi om du velger "quad" så tror kalkulatoren du har fire fysiske prosessorer i maskinen. Disse PSU-kalkulatorene lager som nevnt mer surr for folk ser det ut som ja. Da er det bedre å forhøre seg på fora (selv om noen liker å poste linker til dem uten noe mer kommentar). Endret 31. oktober 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg får det til at det trekker 364 Watt, så det skal ikke være noe problem med den strømforsyningen du bruker. Som Smirnoff allerede har nevnt, det trekker ikke så mange Watt som folk frykter at det gjør. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Har installert alt nå og det virker fett. Klokket opp cpu til 2,7GHz og er nå alltid inne på battlefield 2 servere før runden starter etter kartbytte slik at jeg kan velge og vrake mellom heli, fly, stridsvogn osv... Når jeg spiller CoH mot andre er jeg også som regel en av de første til å være ferdig lastet. Kjipt å måtte sitte å vente på de andre med tregere pc, men men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå