Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en restarter istedenfor å skrus av


Anbefalte innlegg

Hei, PC-en min restarter seg isteden for å skru seg av når jeg trykker på AV knappen.

Samme gjelder når jeg prøver å avslutte ved Start > Turn Off Computer > Turn Off.

 

Eneste måten jeg kan skru av PC-en på nå er å holde inne av-knappen i 5 sekunder eller dra ut strøm kabelen, som sannsynligvis ikke er særlig bra.

 

 

Spesifikasjoner:

Bruker windows XP

 

AMD Athlon X2 4200+

GeForce 7800 GTX 256 MB

2 GB DDR400-minne (4 x 512)

ATI Radeon Xpress 200-hovedkort (fra MSI)

Creative X-Fi-lydkort

250 GB S-ATA harddisk (7200 rpm)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo først sjekke innstillingene som står i strømalternativer i kontrollpanel, der kan man sette hva maskinen skal gjøre om du trykker knappen.

 

Hvis ikke, så kan det være innstillinger i BIOS, slå av "restart on power loss" (dersom tilstede), og sjekk andre instillinger.

Lenke til kommentar

I power options er maskinen satt til å slå seg av når jeg trykker på AV-knappen. I bios har jeg ikke tukla, men fant en option der det stod: On power failure : Shut down.

 

PC-en restarter jo seg selv når jeg går start > turn off computer > turn off også..

 

Problemet har vart i 2-3 uker, har ikke orket og stresse noe mer med det egentlig. Men så begynte jeg å merke sideeffekter ved å skru maskinen av feil, så tenkte jeg skulle få det fiksa..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...