son Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei, PC-en min restarter seg isteden for å skru seg av når jeg trykker på AV knappen. Samme gjelder når jeg prøver å avslutte ved Start > Turn Off Computer > Turn Off. Eneste måten jeg kan skru av PC-en på nå er å holde inne av-knappen i 5 sekunder eller dra ut strøm kabelen, som sannsynligvis ikke er særlig bra. Spesifikasjoner: Bruker windows XP AMD Athlon X2 4200+ GeForce 7800 GTX 256 MB 2 GB DDR400-minne (4 x 512) ATI Radeon Xpress 200-hovedkort (fra MSI) Creative X-Fi-lydkort 250 GB S-ATA harddisk (7200 rpm) Lenke til kommentar
Bone Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Er dette noe som har begynt å skje nå i det siste, sånn plutselig, eller? Har du installert noe i det siste? Satt inn noe ny maskinvare? Noe annet du kan komme på? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Du kan jo først sjekke innstillingene som står i strømalternativer i kontrollpanel, der kan man sette hva maskinen skal gjøre om du trykker knappen. Hvis ikke, så kan det være innstillinger i BIOS, slå av "restart on power loss" (dersom tilstede), og sjekk andre instillinger. Lenke til kommentar
son Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 I power options er maskinen satt til å slå seg av når jeg trykker på AV-knappen. I bios har jeg ikke tukla, men fant en option der det stod: On power failure : Shut down. PC-en restarter jo seg selv når jeg går start > turn off computer > turn off også.. Problemet har vart i 2-3 uker, har ikke orket og stresse noe mer med det egentlig. Men så begynte jeg å merke sideeffekter ved å skru maskinen av feil, så tenkte jeg skulle få det fiksa.. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Så lenge du skrur av maskinen før harddisken har begynt å laste så går det greit. Skru av ved P.O.S.T (skjermen som kommer opp ved start, RAM sjekkes osv). Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Sjekk også om "Wake on Lan" er disablet i bios. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Skru av autmatisk restart ved systemfeil for å se om det er en krasj/blåskjerm som skaper problemet akurat i det du skrur av maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå