mikaelt Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Har nå satt sammen en ny pc. Lian Li PCC35B m/300W strømforsyning. Satt i et MSI K9MM-V Via K8MM800 Socket AM2 hovedkort og en AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz prosessor. Har koplet fra alt, så bare prosessoren og ram-brikken står i, men det virker som at det er bare viftene som går. Ikke en lyd kommer fra pc, og ingenting kommer opp på skjermen.. Er 300W for lite for å få prosessoren til å gå? Håper på et kjapt svar. OBS! Alle delene er helt ny. Endret 31. oktober 2007 av mikaelt Lenke til kommentar
grimp Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 nei tror 300w skal være nok, har du intigrertskjermkort og skjermkort ? Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 nei tror 300w skal være nok, har du intigrertskjermkort og skjermkort ? Det er integrert skjermkort, ikke ekstra skjermkort. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Har du koblet alle power kablene? Ikke alle som husker at det er to separate kabler fra PSU til hovedkortet. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Har du brukt spacers når du monterte hovedkort i kabinettet? Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Hårek: Jeg har koblet til 2 powerkabler til hovedkortet. En 4-pin til cpu. Adda: I Lian Li kabinettet var det fastmonterte "spacere" i kabinettet. Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Virker som det er cpu som ikke virker. Får ingen lyd fra høytaleren inni kabinettet heller. Det vil vel si at den ikke starter opp i det hele tatt? Er det noen som har opplevd lignende før? Endret 31. oktober 2007 av mikaelt Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Lyser det led lys på hovedkortet når du skrur på PC-en? EDIT: Og om det led lysene og slikt så kan PSU være defekt, enten 3v,5v eller 12v. Selv om PSU er ny så kan den vær defekt, har opplevd det tidligere. Du kan jo prøve ut med en ny PSU, hvis du har et ekstra tilgjengelig. Prøv også å koble alt av kabler og slikt av og på igjen. Hva slags ram bruker du? Jeg tror mest sannsynlig så er en av komponentene defekte, enten PSU, RAM, CPU. Endret 1. november 2007 av Adda Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har nå satt sammen en ny pc.Lian Li PCC35B m/300W strømforsyning. Satt i et MSI K9MM-V Via K8MM800 Socket AM2 hovedkort og en AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz prosessor. Har koplet fra alt, så bare prosessoren og ram-brikken står i, men det virker som at det er bare viftene som går. Ikke en lyd kommer fra pc, og ingenting kommer opp på skjermen.. Er 300W for lite for å få prosessoren til å gå? Håper på et kjapt svar. OBS! Alle delene er helt ny. Har du oppdatert bios? http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...p;cat3_no=#menu Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har du oppdatert bios?http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...p;cat3_no=#menu Hm.. maskinen booter ikke... ingenting på skjerm.. oppdatering av bios er velmerke umulig å oppdatere nå. Tror neppe at det hjelper akkurat nå. Han bør feilsøke komponentene. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Har du oppdatert bios?http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...p;cat3_no=#menu Hm.. maskinen booter ikke... ingenting på skjerm.. oppdatering av bios er velmerke umulig å oppdatere nå. Tror neppe at det hjelper akkurat nå. Han bør feilsøke komponentene. Sant nok. Tenkte kanskje at biosen til HK ikke støtter 4200 og at bios trenger å oppdateres. Andre muligheter er at det kan være noe galt med minne. Kan kanskje hjelpe å instalere cpu og ram på nytt. Endret 1. november 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Takk for svar fra alle. Har nå vært i kontakt med netshop, de ba meg sender hovedkort, ram og cpu i retur. De sa at det sjeldent var cpu som var defekt. (?) Irriterende at dette skjer altså! Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Husk at du har krav på at de betaler deg for dine kostander ved retur sending! Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Husk at du har krav på at de betaler deg for dine kostander ved retur sending! Å? Det var jeg ikke klar over. Takk for opplysningen. Hvor står det forresten? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Husk at du har krav på at de betaler deg for dine kostander ved retur sending! Det kommer jo an på hva som er feil,er det noe defekt ja.Er det monterings feil tror jeg ikke hab har krav på det. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hadde en slik situasjon med et av mine hovedkort for en tid tilbake. Tok da kontakt med forbrukerrådet. Fikk da hjelp om dette. Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Hvor lang tid vil det ta før jeg får en avklaring fra netshop tror dere? Er det sånn at de skal sende det videre til produsent osv, eller blir disse komponentene testet hos dem (netshop)? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvor lang tid vil det ta før jeg får en avklaring fra netshop tror dere? Er det sånn at de skal sende det videre til produsent osv, eller blir disse komponentene testet hos dem (netshop)? Jeg tror de tester HK etc selv. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hvor lang tid vil det ta før jeg får en avklaring fra netshop tror dere? Er det sånn at de skal sende det videre til produsent osv, eller blir disse komponentene testet hos dem (netshop)? Jeg var på netshop i dag og kjøpte mer ram, og kan bekrefte at de har en egen avdeling for test av utstyr. Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Det var godt å høre:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå