Gå til innhold

Netshops elendige kundeservice. Oppdatert 09.01.07


Anbefalte innlegg

.Jobber noen dere hos Netshop ?

 

Det ser ut som dere febrilsk prøver å forsvare dem.. Alt dere sier er jo så og si svada.

 

Jeg har selv jobbet i service bransjen og der tok vi inn varer som kunden har brukt og ga dem pengene såfremt de kom tilbake innen 30 dager. Og ofte tapte vi penger på produktene fordi kunden hadde ødelagt emballasjen. Men beskjeden vi fikk fra sjefene var - Ikke ta det personlig, du taper ikke penger her og på sikt så tjener vi på det.

 

Og i dette tilfelle så ga Netshop et helt nytt hovedkort (retail) . At de nekta å overføre pengene er fordi dem har loven på sin side.. Og at de ga meg ny vare var fordi jeg har lovfestet krav, det er deres plikt.

 

Ordet service betyr å overgå forventningene. Og i dette tilfelle så gjorde de det tvert motsatte. Det er fra min side ; elendig service.

 

Nå kjøpte jeg nytt hovedkort fra akkurat Netshop og på sett og vis så hadde de tjent på at jeg fikk tilbake pengene. For det første så hadde sluppet frakt kostnadene ved å sende tilbake hovedkortet og for det andre hadde jeg lagt inn enda mer penger hos dem i fremtiden.

 

Nå er det ikke noe grunn til å handle hos netshop :

 

1- De er ikke spesielt billige

2- De har dårlig service

 

På pluss siden og det eneste argumentet for å handle hos dem er at fører sære merker og har relativ bra vare utvalg. Men jeg personlig skal aldri handle hos dem og advare alle mine venner mot å handle hos dem.

 

At dere ikke skjønner service-begrepet tyder på at mange av dere jobber på sånne jalla kjapper og veit ikke hva service er. Og jeg mistenker at noen her jobber hos nettopp Netshop .

 

Jeg regner med at du tror jeg jobber der kanskje?

 

Når det er sagt så er setningen "Mistenker at noen av dere jobber der" en av de setningene som flest personer her slenger rundt med seg straks ikke går slik som de vil. Egentlig mer en herkseteknikk og noe lavmål etter min mening.

 

Resten av det du lirer av deg skal du få mene, for det er din subjektive mening, men den siste delen er igjen en hersketeknikk og etter min mening direkte lavmål, mangel på folkeskikk samt evne til å diskutere. Slik du beskriver oss vitner om en dårlig evne til å følge diskusjoner som ikke går den veien du vil.

 

At dere ikke skjønner service-begrepet tyder på at mange av dere jobber på sånne jalla kjapper og veit ikke hva service er. Og jeg mistenker at noen her jobber hos nettopp Netshop .

 

Si meg, er ordet service subjektivt eller objektivt? dvs, er det en fast sanhet om hva som riktig eller kan det variere så mye at om en plukket 50 personer, så er sjansen stor for at en ville se avvik i en eller annen form på de neste 50 en spurte?

 

 

ps! Jeg undres, hva har vi skrevet som er svada ettersom du liret av deg at alt vi skrev var svada?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Oppdatering i saken:

 

Det viser seg at Netshop gav seg etter forbrukerrådet tok kontakt. Jeg fikk refundert beløpet pluss renter.

 

Om det er fordi Netshop faktisk støtter saken eller ikke har råd (tid) til å ta saken videre er uvisst. Jeg vil dog si at å starte opp en bærbar PC ikke bryter retten til å bruke angrerett.

Lenke til kommentar

Det har forsåvidt ikke noe med denne tråden å gjøre (bortsett fra at det gjelder Netshop), men jeg vil bare rose Netshop for rask levering.

 

Bestilte en Panasonic 42PX70 på mandag klokken 12.00, og fikk den på døra tirsdag klokken 09.00.. med en sjokolade i esken ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...