Gå til innhold

Netshops elendige kundeservice. Oppdatert 09.01.07


Anbefalte innlegg

Saken jeg hadde gående mot Netshop Oslo ble løst gjennom forbrukerrådet. Netshop snudde og godtok bruk av angrerett og saken er ute av verden for min del.

 

Sakens utfall føyer seg i en rekke av lignende saker mot nevnte butikk og andre butikker rundt om kring i det langstrakte land. Det beviser at det nytter å stå på.

 

Takk til alle som kom med innspill i saken!

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

Hei!

 

Jeg skriver her for å høre om andres erfaringer om netshops kundeservice.

 

Denne posten er generell for begge selskapene under netshop ASA, altså Netshop i Sandefjord og Oslo.

 

Jeg har en sak gående, men det har ikke lykkes meg i å komme i kontakt med Netshop Oslo via telefon eller mail. Det er en uke siden jeg fikk avslag på en angrerettssak, og jeg har prøvd telefon på fredag, lørdag, mandag, tirsdag og senest i dag. Jeg har fått kontakt med selgere, men "teknikkerne" er "ikke tilgjengelige".

 

Jeg har også bedt høffelig om de kunne ringe meg opp igjen når de får tid, men til nå har det ikke lykktes meg å oppnå en dialog. Men mer en monolog fra Netshops side, da de totalt overser meg.

 

Det tok de mindre enn to timer fra de mottok PC-en til saken ble avvist (mest sannsynlig på feil grunnlag), men over en uke på å behandle saken videre...

 

Dette er ikke godt nok i mine øyne.

 

Er det noen som har hatt lignende problemer med å oppnå en dialog med netshop?

 

En ting til: Netshop hevder at netshop Oslo og Netshop i sandefjord ikke er samme selskap. Dette er rent tullpreik, da begge selskaper er registrert under Netshop ASA. (ref. mail fra Netshop Oslo).

 

Hisen oppgitt kunde.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at emnet har vært oppe mange ganger før, men feilet i å oppdage det da jeg feilpostet denne i jussforumet.

 

Jeg har forsatt ikke fått kontakt, så jeg sendte en mail til retur@netshop i stedet for support@netshop, og håper på at de i allefall svarer meg snart.

 

Netshop er som mange sikkert har erfart veldig raske til å behandle returen ved første øyekast. Det går ikke mange timene fra de får produktet til du får svar om at angreretten avvises. Når du prøver å finne ut hva de baserer saken på, på en annen side, da har netshop veeeldig god tid på seg. :-|

Lenke til kommentar
En ting til: Netshop hevder at netshop Oslo og Netshop i sandefjord ikke er samme selskap. Dette er rent tullpreik, da begge selskaper er registrert under Netshop ASA. (ref. mail fra Netshop Oslo).

 

 

De er nok 2 forskjellige selskaper, med felles hovedeier. De er i praksis det samme selskapet, men man deler det opp i 2 enkeltselskper for sikkerhetens skyld. Hvis den ene skulle gå konk, så vil de ikke får de store økonomiske ringvirkningene for det andre selskapet.

 

 

Hva er problemet, og hvorfor tror du Netshop tar feil?

 

Og vanligvis så postes slike under "Butikk og Webshop" forumet.

Lenke til kommentar

Fra netshops hjemmeside:

Hvem er vi?

Netshop Oslo eies av Netshop ASA, og vårt foretaksnummer er 983256546.

Netshop har hovedkontoret i Sandefjord, og nettbutikken Netshop.se i Sverige.

Styre og ledelse består av mennesker med lang erfaring fra varehandel både over disk og via internett.

 

Jeg fikk posten flyttet hit da jeg oppdaget feilen min.

 

Saken er at jeg kjøpte en bærbar PC og innså at tastaturet bråkte alt for mye, da jeg skal bruke den på forelesninger de neste fem årene. Jeg fant ut at jeg hadde litt mer penger enn jeg visste på forhånd, så jeg bestillte meg liksågodt en Toshbia som jeg liker mye bedre.

 

Jeg sendte derfor tilbake den første maskinen etter rundt to timers brukt, hele greien var i nøyaktig samme stand som da jeg fikk den, og filmen oppå skjermen var urørt.

 

Jeg kjørte til og med recovery slik at PC-en skulle være helt ren når den kom tilbake til Netshop Oslo.

 

Angreretten ble avvist "fordi varen har vært brukt", samt et krav på 1500 kroner for å kompansere for at maskinen har vært brukt.

 

Etter jeg mottok denne mailen så har jeg ikke hørt en lyd fra netshop, selv med alle anstrengelsene jeg har gjort. Nå er jeg nesten tom for penger på telefonen og begynner å bli litt lei av den dårlige kundesøtten til netshop.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Denne varen har vært i bruk av deg, angreretten avises.

 

Angreretten bortfaller om varen er tatt i bruk "som sin egen". Her brukes det en vurdering ut ifra hvordan du kunne prøvd ut gjenstanden i en butikk, om du hadde kjøpt varen der. (ref e-post fra forbrukerrådet 16. Februar 2007)

 

Når det gjelder tlf salg så gjelder ikke dette i vårt tilfelle siden du ringte oss og bestilte varen.

 

Siden PC-en er tatt i bruk må den settes tilbake i samme stand som ny, dette vil medføre en kostnad på ca 1200,00 kr eks mva.

 

Gjør deg også oppmerksom på at Netshop Oslo AS og Netshop ASA ikke er samme selskap, men to separate selskap.

 

1200 pluss moms... De krever 1500 kroner for å akseptere angreretten. Eller sagt på en annen måte, de ønsker at jeg tar støyten for at de driver med fjærnsalg. Det koster såklart penger for butikkene å få et produkt i retur.

Lenke til kommentar

Poenget her er vel kanskje at du har handlet med Netshop Oslo. De driver ikke nettbutikk, og man kommer dermed ikke under angrerettsreglene, da man i en fysisk butikk har all mulighet til å se an varen "overfladisk", som i utgangspunktet er grunnen til at angreretten er der.

Lenke til kommentar
Poenget her er vel kanskje at du har handlet med Netshop Oslo. De driver ikke nettbutikk, og man kommer dermed ikke under angrerettsreglene, da man i en fysisk butikk har all mulighet til å se an varen "overfladisk", som i utgangspunktet er grunnen til at angreretten er der.

 

Du kan fint bestille og kjøpe via netshoposlo.no.

 

Bare velg levering istedenfor henting.

Lenke til kommentar

Hei, selv har jeg gode erfaringer med Netshop Oslo. Men som du skriver så er de vanskelig å få tak i, dette skyldes at veldig mange er innom og disse blir selvsagt prioritert.

 

Når det gjelder angreretten så gjelder dette selve kjøpet, man kan ikke bruke ting i opptil 14 dager for så å returnere den. Jeg vil tro du står svakt i denne saken.

Lenke til kommentar
Hei, selv har jeg gode erfaringer med Netshop Oslo. Men som du skriver så er de vanskelig å få tak i, dette skyldes at veldig mange er innom og disse blir selvsagt prioritert.

 

Når det gjelder angreretten så gjelder dette selve kjøpet, man kan ikke bruke ting i opptil 14 dager for så å returnere den. Jeg vil tro du står svakt i denne saken.

 

han beskrev et senario der han såvidt har tatt på tastaturet og funnet ut at det bråker formye for det han skal bruke maskiinen til. og har sendt en forespørsel om retur. noe som ikke bør være et problem med mindre han har godtatt og akseptert en avtale der han ikke har mulighet til det.

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar
han beskrev et senario der han såvidt har tatt på tastaturet og funnet ut at det bråker formye for det han skal bruke maskiinen til. og har sendt en forespørsel om retur. noe som ikke bør være et problem med mindre han har godtatt og akseptert en avtale der han ikke har mulighet til det.

 

Og denne avtalen ville vært ugyldig uansett da angrefristen gjelder alltid ved fjernsalg.

Lenke til kommentar
Hei, selv har jeg gode erfaringer med Netshop Oslo. Men som du skriver så er de vanskelig å få tak i, dette skyldes at veldig mange er innom og disse blir selvsagt prioritert.

 

Når det gjelder angreretten så gjelder dette selve kjøpet, man kan ikke bruke ting i opptil 14 dager for så å returnere den. Jeg vil tro du står svakt i denne saken.

 

han beskrev et senario der han såvidt har tatt på tastaturet og funnet ut at det bråker formye for det han skal bruke maskiinen til. og har sendt en forespørsel om retur. noe som ikke bør være et problem med mindre han har godtatt og akseptert en avtale der han ikke har mulighet til det.

 

Det er likegyldig hvor mye han har tatt på maskinen så lenge pakningen er åpnet. Og ja, de har godtatt en retur MEN da må de ha dekket kostnadene, så kan vi diskutere i det uendelige om 1500 er en OK pris.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte maskinen via telefon (fjærnsalg), for å være sikker på at de hadde den inne. Jeg fikk derfor den siste de hadde på lager tilsendt i posten.

 

Maskinen har vært i netshops hender i godt over en uke nå. Jeg prøver å oppnå kontakt med de, for sånn saken er nå, så har de både pengene og maskinen. Det som er synd er at jeg mest sannsynlig hadde spart penger på å bare selge den videre.

 

Jeg har forsøkt å gjøre netshop klar over at jeg vet hvordan loven fungerer, og at jeg er forståelsesfull over butikken, samt at det er mulig at jeg har gjort en feil. (Noe som de burde ha opplyst i første mailen, hvis det var tilfellet.)

 

Egentlig sitter jeg med følelsen om at de bare prøver å teste kundenes tolmodighet og kunnskap, i det håpet om å spare et par kroner.

 

Jeg venter rett og slett på en skikkelig tilbakemelding, så jeg kan se saken fra begge sider, før jeg stiller noen bombastiske krav. Jeg har til nå ført en god og høffelig tone, så jeg håper saken løser seg.

 

Jeg har lyst til å få de på telefonen, så saken kan løses der og da, men jeg tviler på at de har lyst til det, ettersom at mange folk er litt krasse i tonen og tildels usakelig når det gjelder slike saker.

Lenke til kommentar
Det er likegyldig hvor mye han har tatt på maskinen så lenge pakningen er åpnet. Og ja, de har godtatt en retur MEN da må de ha dekket kostnadene, så kan vi diskutere i det uendelige om 1500 er en OK pris.

 

Mener du at angreretten går tapt om jeg prøver ut maskinen?

 

Maskinen var ment til å kjøre på Linux, så jeg kjørte en dualboot. Det tok meg rundt 2 timer å installere Linux, teste maskinen, reformatere diske (Slik de var fra før), for så å kjøre full recovery på PC-en.

 

Maskinen er god som ny, uten en ripe, og batteriet var ikke engang brukt. (Dette var fult når det kom, er dette vanlig?)

 

Jeg mistenker egentlig at maskinen har vært brutk før jeg fikk den.

Lenke til kommentar

Jepp, har opplevd mange ganger at batteriet har nok strøm ved ankomst.

 

Det at butikken må selge varen som "B-vare", er ikke en kostnad butikken kan legge på kunden. Dette må butikken ta selv, eller slutte med denne type salg.

 

Var en lignende tråd oppe, husker ikke utfallet der, men hvis du søker finner du den sikkert. Det var enten Netshop ellerMPX det handlet om hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...