Gå til innhold

Overføre SQL/PHP database til ny PC

Anbefalte innlegg

Jeg har en PHP side som benytter en SQL database, jeg ønsker i utgangspunktet og overføre denne over til en ny PC.

På PC-en med databasen har jeg et program som heter EasyPHP, i dette programmet har man verktøyer som phpMyAdmin, apache, mySQL - ellers er jeg ikke helt sikker på hva det gjør.

Jeg lurer rett og slett på hvordan man eksporterer/importerer denne databasen? Eller ja, hvordan man får den helt lik over til en annen PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du logger inn på phpMyAdmin, så er det på forsiden en link med "Eksporter". Gå dit, og så velger du alle databasene og krysser av for at den skal ta med full struktur og alle data, og eksportere som SQL-fil. På den nye maskinen går du også inn på phpMyAdmin og velger Importer, og laster opp SQL-fila du fikk eksportert.

Du kan også bruke kommandolinjeverktøyene mysqldump og mysqlimport.

mysqldump –-user bruker –-password=passord mindatabase > dump.sql

Lenke til kommentar
Når du logger inn på phpMyAdmin, så er det på forsiden en link med "Eksporter". Gå dit, og så velger du alle databasene og krysser av for at den skal ta med full struktur og alle data, og eksportere som SQL-fil. På den nye maskinen går du også inn på phpMyAdmin og velger Importer, og laster opp SQL-fila du fikk eksportert.

Du kan også bruke kommandolinjeverktøyene mysqldump og mysqlimport.

mysqldump –-user bruker –-password=passord mindatabase > dump.sql

Jepp, det er i utgangspunktet dette jeg har prøvd på. Det fungerer tilsynelatende bra, helt til jeg bruker nettsidene (altså php "programmet"), da dukker det opp endel merkelige feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...