Gå til innhold

Adobe premiere pro ikke sync

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først må du finne et synkroniseringspunkt i filmen din. Dette må være et punkt der man ser at en lyd blir laget. Det kan være noe som faller i bakken, klapping, eller som i proffesjonelle produksjoner en klapper. Høyreklikk på lippet ditt og ta bort haken ved "link." Du kan nå flytte lyden og bildet uanhengig av hverandre. Finn synkroniseringspunktet ditt og flytt lyden slik at den passer til bildet. Høyreklikk og hak av "link" igjen. Synkroniseringen bør du gjøre før du begynner å klippe i filmen, etter som du må gjøre dette på alle klippene. Hvis du har flere klipp som er like usynkroniserte, kan det lønne seg å huske antall rammer du forskyver lyden på det klippet med synkroniseringspunktet, slik at du kan synkronisere de andre klippene uten å finne et nytt synkroniseringpunkt, du bare flytter lyden det antall rammer som på det første klippet.

Håper dette var til hjelp...

Lenke til kommentar

Har neeesten det samme problemet, så jeg stikker inn spørsmålet her.

Når jeg ser på previewen av filmen starter lyd og bilde helt fint, alt er i sync. Men etterhvert "hakker" bildet litt, mens lyden fortsetter som vanlig. Etter flere slike "hakkinger" er lyden langt foran (tror jeg det var) bildet, men stopper jeg og starter preview igjen er alt bra igjen.

Dette er ikke allverdens til problem, men temmelig irriterende om det er et bra stykke film jeg vil se igjennom før render.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...