FLuAA Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Er veldig lenge siden sist jeg bygde en PC, og nå har jeg altså satt sammen en maskin, som ikke reagerer når jeg trykket POWER knappen, som står på selve hovedkortet. Hovedkortet er et Foxconn P35A, og PSU er en bZerk 500W. Denne har 20+4Pin ATX, som jeg har satt inn, og så satt jeg en 6pins i 8pins "p4 kontakt". Jeg er litt usikker på om jeg har plugget feil, og håper noen kan komme med et svar. Når jeg trykket på powerknappen, så er det null reaksjon fra maskinen. Jeg sitter her på randen av et nervøst sammenbrudd, og beklager hvis teksten er noe usammenhengende. EDIT: fikk boota maskinen. brukte en 4pin på p4. jeg har ikke noen manual til psu, så måtte prøve meg fram. Endret 31. oktober 2007 av FLuAA Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) 6-pins i 8-pins må være feil. Skjermkortet bruker 6-pins kabel. Hovedkortet skal ha en 4-pins eller 8-pins kabel i tillegg til den 20 + 4. Hvis din PSU har en 4-pins så skal den passe inn i den 8-pins kontakten på hovedkortet. http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html Edit: bra du ikke ødela noe når du bare har prøvd deg fram. Endret 31. oktober 2007 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå