inaktivbruker Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har hatt et ålreit fungerende trådløst nett hjemme i noen år. Telenor ADSL-abonnement, Speedtouch modem og Dlink router. For en uke siden kom jeg ikke lenger ut på internett - hvitt skjermbilde med standard feilmelding. Men PC-en forteller meg at jeg er tilkoblet hjemmenettverket og at signalstyrken er utmerket. Slik det alltid har vært, men nå kommer jeg meg ikke på nett. Jeg har gått inn på både modem og router, som ser ut til å være satt opp slik de har vært. Altså neppe noen "hikke" hos dem. Dette skyldes ikke nettverkskortet i PC-en min idet jeg får inn andre nett med den. Jeg får heller ikke koblet meg til via husets to øvrige PC-er. Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Prøv Start > Kjør > Skriv CMD i tekstboksen > Enter Da får du opp en svart rute. Skriv ipconfig, og deretter ping 195.159.0.100. Lim begge delene inn her på forumet Endret 31. oktober 2007 av clvn Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det kan være linja di som fusker. Lyser dsl-lampa konstant på modemet? Dersom den lyser, er linja syncet, og problemet ligger antagelig på PPPoE autentiseringen. Ved problem med linjesync, må du kontakte telenor så de får sjekket linja. Dersom det er PPPoE problemer, kan du koble vekk routeren og koble deg rett i modemet, og sette opp PPPoE tilkoblingen på PC-en. Kommer du på nett da, er det routeren som fusker. Ellers ligger problemet hos telenor. Min erfaring er at 05000 kjapt får sjekket ut om de får kontakt med modem, og setter i gang feilretting. Har de derimot problemer med autentiseringen prøver de å skyve ansvaret over på kunden så lenge som mulig. Lenke til kommentar
inaktivbruker Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Jeg har ringt 05000 og de sier at modemet har feilfri forbindelse med internett. Ellers fulgte jeg rådet i første svarinnlegg og fikk "Media disconnected" og deretter "Request timed out" som respons. Endret 1. november 2007 av LarsLE Lenke til kommentar
inaktivbruker Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Jeg har ringt 05000 og de sier at modemet har feilfri forbindelse med internett. Ellers fulgte jeg rådet i første svarinnlegg og fikk "Request timed out" som respons. Beklager - jeg postet feil her. Endret 1. november 2007 av LarsLE Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Start - kjør - cmd. Prøv følgende kommandoer, i denne rekkefølgen: "ping 10.0.0.138" Svarer ikke: Du ikke kontakt med modemet (eller det er satt til en annen ip-adresse enn det telenor har default) Svarer: Du har kontakt med modemet, se videre nedover "ping 195.159.0.100" (som clvn sa) Svarer ikke: du ikke kontakt ut mot nettet Svarer: Du har nett. Kommer du ikke inn på nettet likevel, se videre nedover "ping ns1.powertech.no" Svarer ikke: Sannsynligvis har du feil innstillinger for DNS-server Svarer: Feil med nettleser PS: Dette er bare første ledd i feilsøkingen Endret 1. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
inaktivbruker Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) "ping 10.0.0.138" Svarer ikke: Du ikke kontakt med modemet (eller det er satt til en annen ip-adresse enn det telenor har default) Svarer: Du har kontakt med modemet, se videre nedover Request timed out, også her. Ingen kontakt med modemet, altså. DSL-lampen på modemet lyser konstant. Telenor forteller at de får kontakt med modemet men at det ligger inne et feil brukernavn/passord og at dette er årsaken. Men jeg har ikke endret brukernavn/passord (= samme un/pw som på telenor onlinne-kontoen, antar jeg) på det tidspunktet forbindelsen sviktet... Jeg logget meg på modemet og fant at jeg kun kan skrive brukernavn/passord når jeg har valgt PPPoE. Det må bety at det er riktig valg, siden jeg husker at jeg i sin tid la inn brukernavn/passord der og fikk det hele til å funke. Er det noe i det jeg skriver nå som er oppklarende? Endret 5. november 2007 av LarsLE Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Øhm. Du logget deg på modemet? Har ikke modemet ditt 10.0.0.138 som ip? Lenke til kommentar
inaktivbruker Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Fire telefoner til Telenors kundeservice i løpet av to uker, ga meg aldri informasjonen jeg fikk i går kveld. Da sa plutselig en automatstemme på 05000: "Det har vært en linjebrudd i ditt område. Dette har ført til at du har vært uten forbindelse med internett i noen dager. Linjen er nå i orden." Nei, sier du det! Tenkte jeg. Og lurte på hvorfor kundeservice ikke har visst om dette i hele perioden. Så en omstart av router og modem og - vips! - så var hjemmenettverket i orden igjen. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Topp kundeservice fra Telenor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå