Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"kviser" på overarmene


hakongram

Anbefalte innlegg

Har fått en del kviselignende greier på overarmene de siste 2-3 månedene. Er som små nupper, som bare er rød. En kompis mente at det kunne være fra trening siden jeg trener ganske mye og at porene har blitt mer åpne p.g.a at armene har utvidet seg. Jeg er ikke noe plaget av kviser i det hele tatt og har heller aldri vært det, så er kun på utsiden av overarmene at jeg har fått det. Noen forslag på hva som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke kviser og det kommer ikke av trening, men en ansamling med keratin ved hårrøttene. Noen personer får dette. Tror du kan få kjøpt noe greier på apoteket for å smøre på, men jeg vet ikke hvor bra de virker og nuppene kommer som oftest tilbake når du slutter å smøre tror jeg. Spør legen din eller søk på "nupper på armene" eller noe på google.

Lenke til kommentar
Det er ikke kviser og det kommer ikke av trening, men en ansamling med keratin ved hårrøttene. Noen personer får dette. Tror du kan få kjøpt noe greier på apoteket for å smøre på, men jeg vet ikke hvor bra de virker og nuppene kommer som oftest tilbake når du slutter å smøre tror jeg. Spør legen din eller søk på "nupper på armene" eller noe på google.

 

Ser på et par andre forum at en del mener det er mangel på a-vitaminer...jeg tar multivitaminer hver dag, men kanskje jeg burde kjøpe inn noen omega 3 tabletter. Det skal visstnok hjelpe.

Lenke til kommentar

Har akkurat samma. Fullt av røde kviser/nupper på skuldrene, armene og ryggen. Jeg kan ikke gå i bar overkropp fordi da får jeg ekstrem kløe.

 

edit: Jeg trener så godt som aldri :p så jeg tviller på at det er treningen som gjør det. Tror heller at trening hjelper fordi du blir svett og porene åpner seg ;)

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...