Gå til innhold

Kulturo: We Own the Night


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svært god?

Generisk historie, lange, dvelende og kraftløse følelsesscener, teit dialog (- what, you with dat Puerto Rican you're fuckin' --> SLÅSSKAMP) og latterlig manus (slutten er f.eks. helt, HELT på trynet, og settingen er ikke helt troverdig den heller - særlig at politifolk får lede saker de er sterkt følelsesmessig involvert i, liksom). Regien føles dessuten til tider som et ungdomsskoleprosjekt, særlig første scene snubler så til de grader. Så denne på BIFF og hadde lyst til å gå, men satt dessverre midt i salen. En totimers sammenhengende platthet, og i motsetning til anmelderen synes jeg den er både klisjeaktig og superamerikansk så det monner. En tøff bilscene er det, men for all del, vent til den kommer på TV (onsdagsfilmen).

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Så denne filmen igår og må bare si meg enig i Isbilen. Begynnelsen av filmen var egentlig ikke så gale. Men slutten var rett og slett ødeleggende for hele filmen. De brukte på mange måter en og en halv time på å introdusere karakterer og deres forhold til hverandre, og den siste halvtimen av filmen på å samle trådene og avslutte filmen. Dette førte til helt latterlige ting som at:

 

SPOILER!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Den ene sønnen til politisjefen, som blir drept, får til tross for besittelse og bruk av narkotika og følelsesmessig innblanding i saken lov til å delta i etterforskningen. Den andre sønnen som er politimann fra før, men også følelsesmessig innblandet, får også være med på etterforskningen.

 

Ikke se denne filmen på kino. Dere vil føle at dere har kastet bort penger på en halvgrei opplevelse. Kjøp den på DVD, se den på TV.

Lenke til kommentar

Filmen føltes tre timer lang, og den brukte absurd lang tid på karakterbygging før tråden skulle nøstes sammen som Snorre sier.

Slutten var en av de dårligste jeg noen gang har sett, jeg ble direkte kvalm av den.

Det var de negative tingene, Phoenix og Wahlberg spiller begge bra og det er enkelte svært bra scener i filmen - som bilscenen som er direkte mesterlig. Alt i alt var det en "ok" film, ikke mer. 5/10.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Overraskende anmeldelse. Har hørt mye svakt om denne, men her klinker Kulturo til med en 8/10. Uansett, denne skal sees fordi jeg er stor fan av Joaquin Phoenix, så stiller jeg meg heller tvilende til om den klarer å levere.

 

Er forøvrig ikke helt fornøyd med selve anmeldelsen. Altfor stor del av den er viet til et handlingsreferat.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...