John Keats Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 På skolen har vi et nettverk i klassen med 12 PC-er og 1 server. læreren lurte på om jeg kunne legge inn ubuntu på pc'ene vi bruker, men han sa vi må beholde windows server 2003 på server maskinen. er det mulig å få printer med ubuntu da? Nå er printeren koblet til serveren og det er sånn læreren ville det skulle gjøres videre.. har ikke vært så mye borti printer og ubuntu, men er det en lett måte å gjøre dette på? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Det fungerer bra nok det vil jeg tro. Oppdaterte laptoppen min til nyeste ubuntu i går. Og var ikke noe problem å instalere printeren. Men igjen, denne står jo da på en ubuntuserver med cups :| Tenkte jeg ikke på mens jeg leste posten din, og formulerte et svar. Hva med å legge inn ubuntu 7.10 på en pc, for å teste ut som det fungerer å koble seg opp mot serveren og printeren. Nye printeradministrasjonen så meget bra ut, mange forskjellige valg en kunne ta, mener bla. å huske Windows printer share SMB(eller noe i den dur). edit: Superbra post det her :\ Gir meg selv terningkast 1... Endret 31. oktober 2007 av zeltex Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 sjekk først at printeren er støttet i linux Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) vis du laster ned Postscript(PPD) driver og legger det til i printeren så ska det nokk funke helt fint http://openprinting.org er en fin plass og finne det eller du kan legge den til på vær maskin ved hjelp av ip adressen Endret 31. oktober 2007 av EX-adrin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå