Gå til innhold

eVGA 8800GT SSC hvor hen?

snoemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor jeg kan få kjøpt dette kortet... ?

Samme om det er norske eller utenlandske web shop'er...

Forsåvidt også finne ut om det er noen som fører Sparkle 8800GT, klarer ikke finne disse....

takk =)

Ikke for å være slem, men google er din venn :thumbup:

Lenke til kommentar

Sendte mail til komplett i går og spurte om de fikk det inn.

"Hei!

Ja, men først må jeg få pris og mer info på dette kortet fra Tyskland. Vi regner med at vi tar det inn så snart det er mulig.

Vennlig hilsen

MO

Komplett Kundesenter"

Så det ser lovende ut. (sendte mail til netshop og pcutstyr også, men de har ikke svart ennå.)

Edit: skulle kansje presisert at det gjelder SSC versjonen, altså det høyeste klokkede kortet (700/2000)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Men hvorfor intressert i akuratt eVGA sitt kort?

Forde det er klokket høyest, med andre ord man er garanter et kort som klokker veldig godt. Og det er jeg villig til å betale ekstra for. I og med at så mange produsenter lanserer kortet i forskjellige overklokkede versjoner, tester de garanter alle kortene og de som klokker bra blir solgt ferdig overklokket. De mindre gode blir solgt som standar kort. Ved å da kjøpe det høyest klokkede kortet (700/2000 som jeg tviler på at mange kort klarer) er man garantert et av de aller beste klokkerne.

Lenke til kommentar

Men så er spørsmålet da. Kan man likesågreit kjøpe et standard klokket kort og klokke det selv?

Når du kjøper evga kortet så skal du jo være garantert at kortet er testet ved frekvensene det oppgir, det betyr ikke at det klokker bedre utover dette.

For alt vi vet så har ikke evga gjort noe mer en å klokke kortet helt til grensen. Man ser jo på bilder av kortene at di fleste velger standard kjøleren, evga bruker også standard kjøleren på det "feteste" kortet dem selger.

Di fleste leverandørene har klokkede versjoner av kortet, jeg syns det lukter salgstriks av hele greia bare for å tyne ut noen hundre ekstra av oss.

Men kanskje det bare er jeg som er paranoid :ph34r:

Lenke til kommentar
Men så er spørsmålet da. Kan man likesågreit kjøpe et standard klokket kort og klokke det selv?

Når du kjøper evga kortet så skal du jo være garantert at kortet er testet ved frekvensene det oppgir, det betyr ikke at det klokker bedre utover dette.

For alt vi vet så har ikke evga gjort noe mer en å klokke kortet helt til grensen. Man ser jo på bilder av kortene at di fleste velger standard kjøleren, evga bruker også standard kjøleren på det "feteste" kortet dem selger.

Di fleste leverandørene har klokkede versjoner av kortet, jeg syns det lukter salgstriks av hele greia bare for å tyne ut noen hundre ekstra av oss.

Men kanskje det bare er jeg som er paranoid :ph34r:

Tja, kortet tomshardware testet gikk ikke lenger en 680mhz på core. (ikke at det er dårlig men.) Men skal ikke se bort i fra at det kan være noe i det du sier..

Lenke til kommentar

Det er vel en annen tråd som tar for seg hvorvidt det er lurt å kjøpe fabrikk overklokket eller standard. Men som en sa i denne tråden så er det nok slik at de kortene som tester best hos produsenten blir valgt som overklokkede kort.

Dermed er sjangsen for at disse klokker enda litt til større, og man har garantien. Jeg synes garanti er veldig greit. Og har jeg ikke tolket feil så har eVGA livstidsgaranti.... det er jo et gigantisk kvalitetstempel i mine øyne. Men det blir spennende å se an prisen.

Fikk et liknende svar fra netshop angående dette kortet. Svaret var relativt positivt. De ventet på info fra grossister.

Lenke til kommentar
Det er vel en annen tråd som tar for seg hvorvidt det er lurt å kjøpe fabrikk overklokket eller standard. Men som en sa i denne tråden så er det nok slik at de kortene som tester best hos produsenten blir valgt som overklokkede kort.

Dermed er sjangsen for at disse klokker enda litt til større, og man har garantien. Jeg synes garanti er veldig greit. Og har jeg ikke tolket feil så har eVGA livstidsgaranti.... det er jo et gigantisk kvalitetstempel i mine øyne. Men det blir spennende å se an prisen.

Fikk et liknende svar fra netshop angående dette kortet. Svaret var relativt positivt. De ventet på info fra grossister.

Selv om kortet skal være testet er det heller ikke sikkert at det vil kjøre helt stabilt på den ferdig overklokkede frekvensen. Bare se på 8800Ultra kortene som kommer med enda høyere klokk enn standard kortene. Mange av de som har høyest klokk må klokkes ned for å kjøre stabilt. Og disse skal jo da også ha vært testet på denne frekvensen før de blir solgt.

Lenke til kommentar

Selv om kortet skal være testet er det heller ikke sikkert at det vil kjøre helt stabilt på den ferdig overklokkede frekvensen. Bare se på 8800Ultra kortene som kommer med enda høyere klokk enn standard kortene. Mange av de som har høyest klokk må klokkes ned for å kjøre stabilt. Og disse skal jo da også ha vært testet på denne frekvensen før de blir solgt.

Har ikke hatt nividia kort på år og dag, kan atitool fortsatt brukes til og teste kortet? eller er det andre prog som gjelder?

Har lyst til og hive vannkjøling på kortet når jeg får det og muligens en voltmod hvis jeg tørr..

Lenke til kommentar

Har ikke hatt nividia kort på år og dag, kan atitool fortsatt brukes til og teste kortet? eller er det andre prog som gjelder?

Har lyst til og hive vannkjøling på kortet når jeg får det og muligens en voltmod hvis jeg tørr..

ATItool kan fortsatt brukes ja... Stakkars som ikke har hatt nvidia kort :(

Lenke til kommentar

Poenget er at det hele avhenger av prisen. Og hvis det ikke kjører stabilt på frekvensen, så har jeg en klagesak/garantisak, det har jeg ikke om jeg kjøper standard....

Lenke til kommentar
ATItool kan fortsatt brukes ja... Stakkars som ikke har hatt nvidia kort :(

nice:), nei har vært strålende fornøyd med ATI kortene mine jeg (9800pro og X850XT) Men skader ikke å prøve noe nytt en gang i blandt.

Leste i går på noen forum og det ser ut som folk har klart og klokke evga kortet ganske langt, en som hadde 740 og en annen 775. Tror de hadde vannkjøling for kortet blir visst ganske varmt med stock kjøleren, rundt 90c.. Men vannkjølinga halverer tempen til rundt 45c. Blir spennende og se når folk begynner og voltmodde kortet, men et godt kort med vannkjøling og voltmod tror jeg man kan komme over 800mhz på core :dribble:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...