jonasto Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg skal nå kjøpe meg en LCD skjerm til vanlig kontorbruk og noe film titting. Har et 8500LE kort, som har DVI,så det blir vel en skjerm med DVI støtte.Tenker på en 15" i prisklassen 4000. 17" blir så dyrt. Hva er minstekravene en skjerm bør ha,med tanke på lysstyrke, responstid, cd/m2 ....osv.. Som sagt, jeg spiller aldrig,så ikke ta hensyn til at skjermen skal brukes til dette!! Takk Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=Q...Skjerm+%2F+LCD+ eller: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=E...Skjerm+%2F+LCD+ f.eks. begge med dvi, grei pris, 17" og gode specs. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg skal nå kjøpe meg en LCD skjerm til vanlig kontorbruk og noe film titting. Har et 8500LE kort, som har DVI,så det blir vel en skjerm med DVI støtte.Tenker på en 15" i prisklassen 4000. 17" blir så dyrt. Hva er minstekravene en skjerm bør ha,med tanke på lysstyrke, responstid, cd/m2 ....osv.. Som sagt, jeg spiller aldrig,så ikke ta hensyn til at skjermen skal brukes til dette!! Takk Vil anbefale deg å lese denne artikkelen hos PCWorld Norge. Der tester de 17" og 18", og selv om du har sagt deg fornøyd med 15" kan du vel bare bruke spesifikasjonene fra test-vinnerne som krav til din nye skjerm?! Har selv bestillt Samsung 191T 19", og regner med å få den på tirsdag. Den ligger selvsagt noe over din prisklasse, men hvis du går opp +800kr får du tak i 17" varianten av den. Som du sikkert også ser i testen fra PCWorld var det Samsung som vant Best i Test, både på 17" og 18". Det ligger også en test av 17" til Samsung her hos Hardware.no som du kan lese. Mvh. Magnus Lie Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Hyundai Monitor 17" TFT LCD TCO99 USB DVI hadde utrolig dårlig synsvinkel da. Tror ikke man kan sitte mer enn en, kanskje to, å se på film... Resten av specsa var greie. Skal du bare bruke den som kontor skjerm er det ingen ting som taler imot den i alle fall :wink: Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 se her ja. Men er det ikke dumt å ha skjermer med innebygde høytalere. Med tanke på at jeg ikke trenger det, er sikkert dyrere enn uten. + at jeg har koblet pc`n til anlegget i stua. Dritt om skjermen også spiller. ellers så jo de skjermene krem ut Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Hyundai Monitor 17" TFT LCD TCO99 USB DVI hadde utrolig dårlig synsvinkel da. Tror ikke man kan sitte mer enn en, kanskje to, å se på film... Resten av specsa var greie. Skal du bare bruke den som kontor skjerm er det ingen ting som taler imot den i alle fall :wink: ? 150 horisontalt er dårlig? har fortsatt til gode å se en lcd-skjerm som har mer enn 160 Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 heraldo: lurer på om jeg skal bestille en av dem du posta fra psdata. Du mener dette er bra nok for meg! ser noe film, og "sørfer" mye Har du evt noen andre skjermer som kan være aktuelle. Må få bestillt en skjerm i dag, den andre jeg har rætta i går :-( Takk Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 anbefaller at du leser gjennom denne tråden: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8...1980&highlight= og sjekk gjerne hva folk som har den tilsvarende hyundai-skjermen her på forumet skriver om den: søk på L70A under skjermer/skjermkort Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har selv denne skjermen og synes den er meget bra. Koster 4500,men den er absolutt verdt hver eneste krone. Anbefaler den på det sterkeste. http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=108386&name= Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 hvor fikk du L70A fra? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 http://monitor.hei.co.kr/pro_l50a.asp det er forrige hyundai modellen som var i salg hos psdata Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 kan du si noe om hvilke spesifikasjoner jeg bør legge meg på. hvor mange cm/m2 , ms , max oppløsning, +++++ Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 ? 150 horisontalt er dårlig? har fortsatt til gode å se en lcd-skjerm som har mer enn 160 Det er nok riktig, vel å merke når det gjelder 15-tommere. De beste panelene, som typisk har 170 grader innsynsvinkel både horisontalt og vertikalt, brukes vel først og fremst i større, dyrere skjermer. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 kan du si noe om hvilke spesifikasjoner jeg bør legge meg på. hvor mange cm/m2 , ms , max oppløsning, +++++ Spesifikasjoner sier jo ikke alt, så helst burde du få tatt en titt på forskjellige skjermer før du kjøper. Men siden det er vanskelig, kan jeg jo foreslå specs som burde være OK: Kontrastforhold: minst 400:1. Lysstyrke: 250 cd/m2 Responstid: 25 ms Oppløsning: Alle 15-tommere jeg vet om (ikke laptop-skjermer) kjører 1024*768. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 sjekk tilbudet på www.telebutikken.no :wink: Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 tenkte litt på denne: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=Q...cation=Forsiden Hvordan er denne? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hvordan er det med 'døde pixler'? Har lest at noen skjermer har en grense på hvor mange døde pixler man må ha før man kan få bytta skjermen, og at noen har absolutt null-toleranse på døde pixler. Men har aldri sett noen steder hvor slikt er opgitt. Kjipt å sitte med en blinkende grønn flekk midt på skjermen å ikke kunne få bytta. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hvordan er det med 'døde pixler'? Har lest at noen skjermer har en grense på hvor mange døde pixler man må ha før man kan få bytta skjermen, og at noen har absolutt null-toleranse på døde pixler. Men har aldri sett noen steder hvor slikt er opgitt. Kjipt å sitte med en blinkende grønn flekk midt på skjermen å ikke kunne få bytta. desverre det er ingen som har nulltoleranse på døde piksler men de fleste butikker har du angrefrist på 14 dager som betyr du kan gi tilbake skjermen hvis du ikke er fornøyd. Anbefaler du går for en samsung sjeldent at de har døde piksler Lenke til kommentar
perbl Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Det er ikke butikken som er ansvarlig for å gi deg 14 dagers angrerett, det er lovpålagt i henhold til kjøpsloven. Når man kjøper via postordre har man uansett angrerett. Legg merke til at dette ikke er noe som vil gjelde hvis du kjøper skjermen over disk, da vil du være prisgitt velviljen til butikken med mindre de har spesielle returordninger. Er antall defekte pixel under et visst antall regnes det som godkjent i henhold til ISO-13406-3, antall pixler er vel enten tre eller fem tror jeg. Det vil si at det ikke regnes som noen mangel hvis du vil bytte skjermen pga en død pixel midt på. Ellers er det vel relativt få skjermprodusenter som opererer med nulltoleranse på pixelfeil foreløpig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå