Gå til innhold

bærbar: Turion 64 X2 TL-60 eller Core 2 Duo T7700 til spill og programmer?

Anbefalte innlegg

hvis man skal spille en del spill og kjøre aplikasjoner greit,bør man da gå for amd eller intel core 2?

hvordan er ytelsesforskjellen på en amd Turion 64 X2 TL-60 2 GHz vs. Intel Core 2 Duo T7700 2400 MHz?

jeg har etter mange timers surfing funnet ut at det det står mellom er om jeg skal gå for amd eller intel,jeg har aldri hatt amd før så der er jeg blank..

intel sin løsning er dyrere enn amd:( så hvordan vil ytelsen rent cpu messig være på de 2?vil jeg tjene på å investere i core2 eller holder amd'en til dagens spill og programmer?

håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når et gjelder ytelse i spill har grafikkort mye å si, ihvertfall om du planlegger å spille spill med 3d-grafikk. Hvilke spill er det snakk om? Hvilke programmer? Intels prosessor har bedre ytelse, men er også bedre når det gjelder strømbruk og varmeutvikling, men som sagt spiller andre ting inn også. Hvis du linker til maskinene du vurderer og svarer på spørsmålene over, kan vi hjelpe deg til det beste kjøpet :)

Lenke til kommentar
Heisann igjen!

de maskinene det står mellom er:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33889...tm_campaign=wof

og

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85782

hvem av disse tror dere gjør meg mest lykkelig med tanke på spill ol?=)

hvordan er forresten vista business i bruk? :roll:

Den med T7700 prosessoren har et dårlig skjermkort! Sjekk ut www.multicom.no, du får et mye bedre tilbud der til samme pris! Og hvorfor gå for T7700 når du aldri kommer til å merke noe forskjell fra den og en T7500? Kanskje ikke en T7300 engang!

Lenke til kommentar

men litt kjipt med en som kun holder en time da:(

om jeg uansett ikke kan ha den no særlig med meg kan jeg like gjerne kjøpe stasjonær quad system til 10k:P hehe

men tror nok det er hp'en valget ender på=)

virker som en veldig bra allrounder som har bra batteri og som duger til det meste,men en ting som muligens bekymrer meg:

windows vista business,hvordan i allverden er den os'en til "vanlig" bruk? er det masse ting man egentlig ikke trenger om man ikke eier et multinasjonalt firma liksom?:p

Lenke til kommentar
Hehe.. skal du ha spille maskin, men med bare ca en times batteritid så gå for den asusen.. den er passe rå. Deriblant kan du bytte skjermkort i den, og det er ikke dagligdags i den bærbare verden:)

i omtalen av g1s på notebookreview.com så står det at maskinen holdt i 2t og 30min mens han så på film, og han hadde da 6% batteritid igjen.. Hvis du spiller et tungt og krevende spill lenge så er det ikke mange laptoper som holder ut mer enn 1t og 30min.. Ikke med et standard batteri ihvertfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...