pettrus87 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Virker som mange stusser på å kjøpe 2x 8800 gt frammover nå. Så jeg har titta på noen hoved kort og sånt, noen har 2 pci slotter, men støtter bare 8 pci på hver under sli. Andre støtter fult 2x 16. Og hvlike hovedkort er best her. Når man skal koble opp sli, er det are å sette korta inn i PC-en og så er det gjort eller? Er vel ikke noen som vet om en side der dette står forklart ganke bra? Eller om det er noen som har peil på det her? =) takker! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Når man skal koble opp SLI så må man feste SLI-broen på kortene. Deretter må SLI ofte aktiveres i BIOS. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Når man skal koble opp SLI så må man feste SLI-broen på kortene. Deretter må SLI ofte aktiveres i BIOS. Hvilke kort er det man må gjøre dette i bios? Har satt sammen en del SLI maskiner og har også en selv(hk og resten av oppsettet er i signaturen min) og jeg trengte bare å aktivere SLI i ntune. Altså gjennom nvidia softwaren som er innstallert i windows. Lenke til kommentar
flyfrode Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Når man skal koble opp SLI så må man feste SLI-broen på kortene. Deretter må SLI ofte aktiveres i BIOS. Hvilke kort er det man må gjøre dette i bios? Har satt sammen en del SLI maskiner og har også en selv(hk og resten av oppsettet er i signaturen min) og jeg trengte bare å aktivere SLI i ntune. Altså gjennom nvidia softwaren som er innstallert i windows. Heisann! Jeg har samme prosessor og skjermkort som deg Snuggis, og har sliti et par dager nå med å få til SLI på GTS korta. Jeg har fått høre at det bare var å aktivisere SLI når mans tarta opp PC-en etter å ha satt inn det nye skjermkortet, men jeg har ikke finni ut hvor jeg skal gjøre det. Har vært inne på Nvidia kontrollpanel, men fant ingen ting der heller.. Så leste jeg posten din her i denne tråden om ntune. Lasta akkurat ned ntune, men under installasjonen får jeg beskjed om at jeg må ha en nforce-2 eller nforce-3 hovedkort for å få det innstallert. Finnes det andre måter jeg kan få aktivisert SLI på da, foruten ntune? hvordan gjør man det i BIOS'n? ASUS P5B Delux WIFI E6600 2x8800GTS 640mb 4GB RAM Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Når man skal koble opp SLI så må man feste SLI-broen på kortene. Deretter må SLI ofte aktiveres i BIOS. Hvilke kort er det man må gjøre dette i bios? Har satt sammen en del SLI maskiner og har også en selv(hk og resten av oppsettet er i signaturen min) og jeg trengte bare å aktivere SLI i ntune. Altså gjennom nvidia softwaren som er innstallert i windows. Heisann! Jeg har samme prosessor og skjermkort som deg Snuggis, og har sliti et par dager nå med å få til SLI på GTS korta. Jeg har fått høre at det bare var å aktivisere SLI når mans tarta opp PC-en etter å ha satt inn det nye skjermkortet, men jeg har ikke finni ut hvor jeg skal gjøre det. Har vært inne på Nvidia kontrollpanel, men fant ingen ting der heller.. Så leste jeg posten din her i denne tråden om ntune. Lasta akkurat ned ntune, men under installasjonen får jeg beskjed om at jeg må ha en nforce-2 eller nforce-3 hovedkort for å få det innstallert. Finnes det andre måter jeg kan få aktivisert SLI på da, foruten ntune? hvordan gjør man det i BIOS'n? ASUS P5B Delux WIFI E6600 2x8800GTS 640mb 4GB RAM Kan kanskje ha noe med at du IKKE har et hovedkort med nvidia chipsett som støtter SLI? Har ikke det hovedkortet der 965 chipset fra intel da? Lenke til kommentar
flyfrode Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Når man skal koble opp SLI så må man feste SLI-broen på kortene. Deretter må SLI ofte aktiveres i BIOS. Hvilke kort er det man må gjøre dette i bios? Har satt sammen en del SLI maskiner og har også en selv(hk og resten av oppsettet er i signaturen min) og jeg trengte bare å aktivere SLI i ntune. Altså gjennom nvidia softwaren som er innstallert i windows. Heisann! Jeg har samme prosessor og skjermkort som deg Snuggis, og har sliti et par dager nå med å få til SLI på GTS korta. Jeg har fått høre at det bare var å aktivisere SLI når mans tarta opp PC-en etter å ha satt inn det nye skjermkortet, men jeg har ikke finni ut hvor jeg skal gjøre det. Har vært inne på Nvidia kontrollpanel, men fant ingen ting der heller.. Så leste jeg posten din her i denne tråden om ntune. Lasta akkurat ned ntune, men under installasjonen får jeg beskjed om at jeg må ha en nforce-2 eller nforce-3 hovedkort for å få det innstallert. Finnes det andre måter jeg kan få aktivisert SLI på da, foruten ntune? hvordan gjør man det i BIOS'n? ASUS P5B Delux WIFI E6600 2x8800GTS 640mb 4GB RAM Kan kanskje ha noe med at du IKKE har et hovedkort med nvidia chipsett som støtter SLI? Har ikke det hovedkortet der 965 chipset fra intel da? SERIØST!! Noen som har lyst til å kjøpe et flott hovedkort av typen ASUS P5B DLX/WIFI Jaja, da får jeg kjøpe nytt hovedkort da.. Da kan ejg jo likegjerne kjøpe ny PC? Ville det vært bedre å solgt skjermkorta og heller kjøpt inn 2 stykk 8800GT og satt dem i SLI? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Når man skal koble opp SLI så må man feste SLI-broen på kortene. Deretter må SLI ofte aktiveres i BIOS. Hvilke kort er det man må gjøre dette i bios? Har satt sammen en del SLI maskiner og har også en selv(hk og resten av oppsettet er i signaturen min) og jeg trengte bare å aktivere SLI i ntune. Altså gjennom nvidia softwaren som er innstallert i windows. Heisann! Jeg har samme prosessor og skjermkort som deg Snuggis, og har sliti et par dager nå med å få til SLI på GTS korta. Jeg har fått høre at det bare var å aktivisere SLI når mans tarta opp PC-en etter å ha satt inn det nye skjermkortet, men jeg har ikke finni ut hvor jeg skal gjøre det. Har vært inne på Nvidia kontrollpanel, men fant ingen ting der heller.. Så leste jeg posten din her i denne tråden om ntune. Lasta akkurat ned ntune, men under installasjonen får jeg beskjed om at jeg må ha en nforce-2 eller nforce-3 hovedkort for å få det innstallert. Finnes det andre måter jeg kan få aktivisert SLI på da, foruten ntune? hvordan gjør man det i BIOS'n? ASUS P5B Delux WIFI E6600 2x8800GTS 640mb 4GB RAM Kan kanskje ha noe med at du IKKE har et hovedkort med nvidia chipsett som støtter SLI? Har ikke det hovedkortet der 965 chipset fra intel da? SERIØST!! Noen som har lyst til å kjøpe et flott hovedkort av typen ASUS P5B DLX/WIFI Jaja, da får jeg kjøpe nytt hovedkort da.. Da kan ejg jo likegjerne kjøpe ny PC? Ville det vært bedre å solgt skjermkorta og heller kjøpt inn 2 stykk 8800GT og satt dem i SLI? Ville jo ikke vært bedre det utenom at de yter bedre. De trenger jo også et hovedkort med brikkesett som støtter SLI. Selg hovedkortet ditt og kjøp et hovedkort med nForce brikkesett. 680i SLi eller 650i SLI feks. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Når man skal koble opp SLI så må man feste SLI-broen på kortene. Deretter må SLI ofte aktiveres i BIOS. Hvilke kort er det man må gjøre dette i bios? Har satt sammen en del SLI maskiner og har også en selv(hk og resten av oppsettet er i signaturen min) og jeg trengte bare å aktivere SLI i ntune. Altså gjennom nvidia softwaren som er innstallert i windows. hvordan kommer du inn i nTune? har det installert, men finner ikke ut hvordan jeg bruker det alikevel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå