Gå til innhold

Nytt kamera til max 1500

Anbefalte innlegg

Hei, etter at mitt gamle kamera, et Pentax Optio S60, hadde et uheldig møte med vannet trenger jeg et nytt.

Kriterier:

- max 1500 (kanskje +200)

- lite nok til at det går ned i en liten veske og ikke så klumpete.

- litt raskere enn det gamle kameraet

- helst SD kort

Trenger ikke noe veldig fancy kamera som dere skjønner, er bare som et supplement til min speilrefleks. Blir bare brukt som et festkamera o.l. Har sett litt på Olympus Mju760, er dette greit eller er det andre anbefalinger? Har ikke noe spesiell preferanse når det gjelder merker og kan handle hvor som helst, nett eller kjedebutikker.

Takk :thumbup:

Endret av Francesca_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det så jo ut som om det passet meg godt, skader jo ikke at det er fint å se på heller. Tittet også litt på Fujifilm F480, ser jo også ut som et greit kamera, men har vel ikke kommet enda det heller?

Det største ankepunktet mot det Pentax kameraet jeg hadde var at det var ganske tregt til å starte opp og lade opp blitz igjen. Ble ganske irriterende i lengden. Har derfor lyst på et kamera som er litt raskere, orker ikke vente i evigheter, dvs. flere sekunder, på å ta et nytt bilde. Noen som vet noe om hvordan det er med Fujifilm sine kameraer?

Lenke til kommentar
Det så jo ut som om det passet meg godt, skader jo ikke at det er fint å se på heller. Tittet også litt på Fujifilm F480, ser jo også ut som et greit kamera, men har vel ikke kommet enda det heller?

Det største ankepunktet mot det Pentax kameraet jeg hadde var at det var ganske tregt til å starte opp og lade opp blitz igjen. Ble ganske irriterende i lengden. Har derfor lyst på et kamera som er litt raskere, orker ikke vente i evigheter, dvs. flere sekunder, på å ta et nytt bilde. Noen som vet noe om hvordan det er med Fujifilm sine kameraer?

F480 er en nedstrippet utgave av F50 mener jeg å huske. Men Fujifilm-kameraene er generelt raske i oppstart. Anbefaler at du tar en tur til en fotobutikk og prøver selv. Da får du en bedre følelse av om du liker kameraet eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvilke fotobutikker i Oslo sentrum som har de to nevnte Fujifilm modellene, altså F480 og Z10FD? Ser Papyrus har Z10fd i nettbutikken sin i hvert fall. Skulle gjerne sett F480 også.
Kan ikke si noe med sikkerhet, men Elitefoto-butikker bør ha begge inne, eller få dem temmelig kjapt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...