twarr Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 X-Ecuter 2 LITE vil nokk dekke ditt behov mer enn godt nokk visst du ikke har noen spesielle krav/skal lage bios'er selv. Men det som er en stor fordel med X2 PRO er at det FØLGER MED (slipper å lage selv) en programmerer. Altså visst det kommer bedre bioser i fremtiden, kan du bare legge den inn på chippen, noe som er litt vanskelig med X2 LITE, på grunn av at du må lage en programmerer selv. En annen fordel med X2 PRO er at det er lettere å legge inntil 4 forskjellig bioser inn på chippen.... Du kan flashe X-Ecuter 2 både LITE og PRO fra cd/hd mens den sitter i xbox'en (dvs. du trenger ikke kabel mot pc'en for å flashe). Ellers kan man vel i alle fall legge inn 2 bios'er på LITE også (mulig det er 4 der også, orker ikke sjekke nå). Sånn jeg ser det er det svært få som får noe særlig igjen for å gå for PRO utgaven. Ja, du KAN flashe X2 Lite også, men da må du lage din egen "flash-device" og det er ikke så lett... men disse vil også komme til salgs senere... Og JA du kan ha 4 bios'er på X2 Lite... Du trenger ikke lage denne "flash-device" saken du snakker om. Du kan legge bios'en på harddisken til xbox'en og flashe fra EvoX. Det er et FRYKTELIG sjangsespill! Visst det skjer noe under flashing, blir chippen ubrukelig.. Da kan du bare kaste chippen... Risikabelt. Edit: skrivefeil Lenke til kommentar
lerkol Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Det er et FRYKTELIG sjangsespill! Visst det skjer noe under flashing, blir chippen ubrukelig.. Da kan du bare kaste chippen... Risikabelt. Edit: skrivefeil Det var vel ikke det det var snakk om. Poenget er at det er mulig. Ja, det er litt mer sjansespill, men hvis man vet hva man holder på med vil det stort sett gå bra. Om det skulle feile, kan man vel lage seg denne pc-kabelen og få flashet med den? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Det er et FRYKTELIG sjangsespill! Visst det skjer noe under flashing, blir chippen ubrukelig.. Da kan du bare kaste chippen... Risikabelt. Edit: skrivefeil Det var vel ikke det det var snakk om. Poenget er at det er mulig. Ja, det er litt mer sjansespill, men hvis man vet hva man holder på med vil det stort sett gå bra. Om det skulle feile, kan man vel lage seg denne pc-kabelen og få flashet med den? Jo, selfølgelig er det mulig, men det er ikke vits _enda_ det har _enda_ ikke kommet noen bedre bios enn den X2 Bios'en... X2 4974 eller.no(correct me if im wrong) så det er ikke vits i å flashe X2 Lite, fordi at den biosen ligger der allerede fra produsent. MEN det skal kunne gå ann å bruke den "flash-device" da ja. Men de er ikke lett å lage. Men visst du flashe og strømmen går, eller noe annet skjer og du har ikke den "flash-device" er det bare å kaste chippen. Derfor er X2 Pro verdt noen kroner mer synest jeg, for da slipper du å lage "flash-device" selv.. Lenke til kommentar
lerkol Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Det er et FRYKTELIG sjangsespill! Visst det skjer noe under flashing, blir chippen ubrukelig.. Da kan du bare kaste chippen... Risikabelt. Edit: skrivefeil Det var vel ikke det det var snakk om. Poenget er at det er mulig. Ja, det er litt mer sjansespill, men hvis man vet hva man holder på med vil det stort sett gå bra. Om det skulle feile, kan man vel lage seg denne pc-kabelen og få flashet med den? Jo, selfølgelig er det mulig, men det er ikke vits _enda_ det har _enda_ ikke kommet noen bedre bios enn den X2 Bios'en... X2 4974 eller.no(correct me if im wrong) så det er ikke vits i å flashe X2 Lite, fordi at den biosen ligger der allerede fra produsent. MEN det skal kunne gå ann å bruke den "flash-device" da ja. Men de er ikke lett å lage. Men visst du flashe og strømmen går, eller noe annet skjer og du har ikke den "flash-device" er det bare å kaste chippen. Derfor er X2 Pro verdt noen kroner mer synest jeg, for da slipper du å lage "flash-device" selv.. Jeg synes du blander fakta og hva du synes på en håpløs måte i denne tråden. Få fram fakta først, så kan du synse og mene etterpå. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg synes du blander fakta og hva du synes på en håpløs måte i denne tråden. Få fram fakta først, så kan du synse og mene etterpå. Det gjør nokk du også! Lenke til kommentar
frank123 Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hvorfor kjøpe en chip som du må ha ENTEN en flasher eller EvoX installert for å kunne flashe ? Kjøp OZXchip. Den flasher du med hjelp av en egen software snutt som du booter xboxen din på. Funker som bare det. Og at dette er ET VOLDSOMT sjansespill er jo bare VÅS ! Er jo ikke noe større fare med å flashe biosen på en Xbox chip enn noe annet. Med mindre du bor totalt i døla-land hvor dere ikke har strøm fra kraftverk. Er størres sjanse for at et fly styrter i hue ditt enn at strømmen går akkurat i de sekundene du flasher chipen din. Kjøp OZXchip! sjekk www.mod4you.com for mer. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Nei, kjøp heller en kjent chip som X-Ecuter 2 Lite... Mye sikrere... dessuten er det MYE folk som jeg har pratet med som har hatt mye problemer med chipper som OZXCHIP (eller.no slik), X-Killer og andre... Kjøp X-Ecuter 2 Lite så er du på den sikre siden! Lenke til kommentar
frank123 Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Twarr : Eh ? Tror ikke du er helt på nett. Men siden du har snakket med så MANGE folk som har hatt MYE negativt å si om OZXCHIP (eller noe slikt) Kan du helt sikkert nevne tre av tingene som har vært så mye dårligere med OZXCHIP (eller noe slikt) i forhold til X-Ecuter 2 lite. Og til info, jeg driter i hva du har i PC kabinette ditt. (Du avslutter hvert innlegg med å fortelle verden om hvor store harddisker du har osv). Lenke til kommentar
twarr Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Twarr : Eh ? Tror ikke du er helt på nett. Men siden du har snakket med så MANGE folk som har hatt MYE negativt å si om OZXCHIP (eller noe slikt) Kan du helt sikkert nevne tre av tingene som har vært så mye dårligere med OZXCHIP (eller noe slikt) i forhold til X-Ecuter 2 lite. Og til info, jeg driter i hva du har i PC kabinette ditt. (Du avslutter hvert innlegg med å fortelle verden om hvor store harddisker du har osv). Hei "frank123" (det er vel omtrent hvor langt du kan og telle også? fra 1-3 ? ) Og du har sikkert bare registrert deg for å provosere.. i skrivende stund har du 6 inlegg, og er registrert den 3. mars 2003... sånne brukere som deg trenger forumet _virkelig_ ikke. Og jeg har sett igjennom alle (voldsomt mange ) poster, og det er det da _bare_ skryt om OZXCHIP! Og når det gjelder X-Ecuter 2 Lite og Pro, så er det de mest kjente chippene på markedet.. Dessuten visst du noen gang skal ha problemer med de MEST KJENTE CHIPPENE, X-Ecuter 2 Lite eller Pro, så finnes det drøssevis med forum, m.m. Er det nokk begrunnelse for deg, eller har du nødt til å krangle mer? ...og antakeligvis reklamere for din web-sjappe (dette er noe jeg antar, men det er stort sansynlig). ...og når det gjelder signaturen min, så er den nyttig i tilfelle at jeg skal ha noen problemere med pc'en min, så kan folk se hvilken hardware jeg har isteden for at jeg må skrive det hver gang da! Mitt slagord: "Tenk før du prater!" Lenke til kommentar
frank123 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Twarr : Jeg gidder ikke engang å kommentere halvparten av hva du skriver. Spessiellt når det gjelder Tenk før du prater. Problemet ditt er at du er en liten uviten sjel som synser og tror en hel masse. Du tror X-ecuter er beste chippen fordi du og sikkert noen venner av deg har kjøpt den. Du er den typen som syntes Opel er beste bil i verden fordi pappaen din har den osv. Og hva du sier om at "kjente merker er best" bare bekrefter de første linjene i dette svaret ang. Tenke før du prater (skriver). Men siden du har over 400 innlegg her på forumet så er jo du gud. Men før du driter deg helt ut, kan du ikke svare meg på spørsmålet mitt da ? Nevn tre ting som er dårligere med OZXchip enn X-ecuter ? Dette kan jeg ikke være så vanskelig du hadde jo hørt SÅ MYE negativt fra SÅ MANGE om disse "ukjente" chippene. Frank Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Twarr : Jeg gidder ikke engang å kommentere halvparten av hva du skriver. Spessiellt når det gjelder Tenk før du prater. Problemet ditt er at du er en liten uviten sjel som synser og tror en hel masse. Du tror X-ecuter er beste chippen fordi du og sikkert noen venner av deg har kjøpt den. Du er den typen som syntes Opel er beste bil i verden fordi pappaen din har den osv. Og hva du sier om at "kjente merker er best" bare bekrefter de første linjene i dette svaret ang. Tenke før du prater (skriver). Men siden du har over 400 innlegg her på forumet så er jo du gud. Men før du driter deg helt ut, kan du ikke svare meg på spørsmålet mitt da ? Nevn tre ting som er dårligere med OZXchip enn X-ecuter ? Dette kan jeg ikke være så vanskelig du hadde jo hørt SÅ MYE negativt fra SÅ MANGE om disse "ukjente" chippene. Frank Frank jeg må si meg enig i at kjente merker er ikke alltid best, det finnes fult like bra løsninger, enn xecutor chippene. Og OZXchip er berømt for å lage den mest linux freindly chippen hvis jeg ikke husker helt feil... Men det er en ting jeg har reagert på ang dine poster, vær post reklamere du for den jalla shappa. Og du ungår å svare om du har noe med den å gjøre, kanskje du reklamerer for produkter du selger ? Til en grov pris Og hvis du virkelig driver den sida der, så råder jeg deg til å undersøke ting du hevder. Det er noe grove feil der Lenke til kommentar
frank123 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hei Pulz.. Jo det stemmer det. OZXchip er utviklet og frontet hardt for Linux bruk. Jeg har ikke selv kjørt Linux på Xboxen så jeg vet ikke stort om dette. Så til ditt konkrete spørsmål, nei jeg driver ikke mod4you.com. Eneste jeg har vært innvolvert med dem er at jeg kjøpte brikke av dem. Jeg kontaktet i utgangspunktet OZXchip i Australia som lager chippen. Jeg fikk beskjed av dem at mod4you var deres leverandør i Norge. Jeg burde kanskje kreve dem for noen reklame kroner Du skriver at de er et jalla firma, mye mulig men de leverte chippen som avtalt til meg og har svart raskt på support spørsmål. Jeg har ikke studert siden deres for feil, men de blir sikkert glade hvis du sender dem en mail og opplyser om det. Frank Lenke til kommentar
Puuma Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Prøv : http://www.digistore.no/ Lenke til kommentar
twarr Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hei! Jeg vet ikke om det er akkurat 3 negative ting om OZXCHIP eller ikke, men folk som jeg kjenner som har bestilt andre ting en X-Ecuter 2 (matrix, X-killer, OZXCHIP med flere) har ofte hatt problemer... Og nei, det er ikke på grunn av at jeg har den eller noe sånt... Men krangle i vei du, det ser tydeligvis ut til at du er en "kranglefant". Men i alle fall så har _JEG_ hørt mye dritt om OZXCHIP og andre... og hva er vitsen med å spare 100 kr eller noe når du kan kjøpe X-Ecuter 2 som vi VET er en SIKKER modchip? Og nei, jeg sier ikke at jeg er gud eller noe fordi jeg har over 400 inlegg, men det er "litt" rart at en så ny bruker som deg bare sier gode ord om OZXCHIP og akkurat den nett "sjappa". Lenke til kommentar
frank123 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Er ingen som "krangler" men du må jo forvente å få visse reaksjoner når du slenger ut påstander og synsninger i øst og vest uten å kunne dokumentere noe av det. Du sier at OZXchip har du hørt MYE dritt om. Men du kan ikke nevne noe av dritten du har hørt. Blir bare latterlig. Jupp, jeg har nevnt OZXchip i flere innlegg. Det er en chip som fungerer utmerket på lik linje med mange andre modchipper til Xbox. Ofte er det slik at hvis man har noe som fungerer veldig bra så ønsker man å fortelle det til andre. Men jeg rakker ikke ned på alt som ikke heter OZXchip. Du vet sannsynligvis like mye om OZXchip som jeg vet om utvikling av måneraketter. Mao svært lite. Og jeg utaler meg ikke så mye om måneraketter. Ta det som et hint. Frank Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hei! Jeg vet ikke om det er akkurat 3 negative ting om OZXCHIP eller ikke, men folk som jeg kjenner som har bestilt andre ting en X-Ecuter 2 (matrix, X-killer, OZXCHIP med flere) har ofte hatt problemer... Og nei, det er ikke på grunn av at jeg har den eller noe sånt... Men krangle i vei du, det ser tydeligvis ut til at du er en "kranglefant". Men i alle fall så har _JEG_ hørt mye dritt om OZXCHIP og andre... og hva er vitsen med å spare 100 kr eller noe når du kan kjøpe X-Ecuter 2 som vi VET er en SIKKER modchip? Og nei, jeg sier ikke at jeg er gud eller noe fordi jeg har over 400 inlegg, men det er "litt" rart at en så ny bruker som deg bare sier gode ord om OZXCHIP og akkurat den nett "sjappa". Eyh, siden du ikke har prøvd ozxchip så kan du likegodt la være å kommentere saken til du har fått deg noe erfaring med produktet... Og grunnen til at så mange kjøper X-Ecuter er på grunn av navnet, det er merke vare samme som Xodus chippene er.... Det er sånn som i virkeligheten, oh, du går i * et eller anna merke som er "inn"*, og hevder at det er bedre enn alle de andre ut der.. Ta å vurder ting og tang, før du slenger drit igjen Lenke til kommentar
twarr Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Hei! Jeg vet ikke om det er akkurat 3 negative ting om OZXCHIP eller ikke, men folk som jeg kjenner som har bestilt andre ting en X-Ecuter 2 (matrix, X-killer, OZXCHIP med flere) har ofte hatt problemer... Og nei, det er ikke på grunn av at jeg har den eller noe sånt... Men krangle i vei du, det ser tydeligvis ut til at du er en "kranglefant". Men i alle fall så har _JEG_ hørt mye dritt om OZXCHIP og andre... og hva er vitsen med å spare 100 kr eller noe når du kan kjøpe X-Ecuter 2 som vi VET er en SIKKER modchip? Og nei, jeg sier ikke at jeg er gud eller noe fordi jeg har over 400 inlegg, men det er "litt" rart at en så ny bruker som deg bare sier gode ord om OZXCHIP og akkurat den nett "sjappa". Eyh, siden du ikke har prøvd ozxchip så kan du likegodt la være å kommentere saken til du har fått deg noe erfaring med produktet... Og grunnen til at så mange kjøper X-Ecuter er på grunn av navnet, det er merke vare samme som Xodus chippene er.... Det er sånn som i virkeligheten, oh, du går i * et eller anna merke som er "inn"*, og hevder at det er bedre enn alle de andre ut der.. Ta å vurder ting og tang, før du slenger drit igjen Jeg har ikke slengt dritt om den, men jeg har LEST mye dritt om den! Det er en vesentlig forskjell... Men OZXchip funker sikkert knirkefritt den, men som sagt X-Ecuter er JA mer kjent og kanskje kjøper folk den for å få en "merke-chip"... Men jeg har lest mye dritt om den, selv om det ikke er sikkert at det er noe som helst feil med den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå