Gå til innhold

Plassering av Wi og varmeutvikling

Mazeking

Anbefalte innlegg

Har null erfaring med Wii med lang erfaring med det meste av andre konsoller. To ting jeg lurer på som jeg aldri har fått noe svar på.

Utvikler en Wii mye varme? Må man i så fall tenke på hvor man plasserer den?

Hva med fysisk plassering. Må en wii stå på høykant eller er den blå skrå rammen avtagbar slik at den kan "ligge" i elektroracket mitt?

Bruker den IR eller blåtann for å kommunisere de Wii motene? Finnes det i så fall en skjøtelending til sensoren som skal plasseres på TV'en?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved spilling og i vanlig hvilemodus produserer den svært lite varme. Men dersom Wii Connect 24 er aktiv når du har satt den i hvilemodus, vil den nok bli noe varm. Dette har ført til at noen skjermkort har gått, men dette er mest grunnet at disse kortene har vært defekte fra før (men at varmen framskynder prosessen).

Wii kan stå både horisontalt og vertikalt, ingen problemer. Rammen du snakker om er bare en holder for å stabilisere maskinen når den står på høykant.

Kontrollene bruker blåtann ja, i tillegg til IR for sensoren fram på kontrollen (som et kamera). Sensorbaren har en kabel på rundt 1.5 meter. Ingen skjøteledning finnes, men det er trådløse sensorer på markedet fra andre levarandører. Disse fungerer meget godt i følge rapporter på nett.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Kontrollene bruker blåtann ja, i tillegg til IR for sensoren fram på kontrollen (som et kamera). Sensorbaren har en kabel på rundt 1.5 meter. Ingen skjøteledning finnes, men det er trådløse sensorer på markedet fra andre levarandører. Disse fungerer meget godt i følge rapporter på nett.

Trådløs sensor høres ut som en genial løsning. Har du noe mer info om slike av bra kvalitet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Sensorbaren består av IR-lys, og kabelen brukes kun til strøm. Det er derfor du kan ha f.eks to telys ved tv-en, men man får også kjøpt trådløse sensorbarer.

edit: Der kom TCi med den ja :--(

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Te kys fungerer, mem i.o.m at flammer er litt uregelmessige i styrken er det bedre å bruke noe som er litt skarpere.

Trådløs sensorbar fungerer utmerket sier de, den har lang batterilevetid og kan lett slåes av og på. Har hørt og at rekkevidden blir lengere med den trådløse, men det vet jeg ikke. Har trådet selv siden Wiien står mer eller mindre rett under TVen.

En Wii i spillemodus bruker ca 17 watt strøm og i connect24 modus 9-11 watt, så det er ikke mye varme den lager. Om du setter den på en helt vanlig plass og sørger for at viftene ikke er dekket til samt at den ikke står innkapslet i et skap så er det ingen fare.

Lenke til kommentar

Det er lavt hvis det stemmer. Tror faktisk PSP bruker rundt 10 watt, men der er det vel skjermen som bruker det meste. 40 GB PS3 (65 nm) bruker 135 watt og 60 GB PS3 (90 nm) hele 200 watt, men så er også PS3 et beist av en konsoll.

Wii bruker jo også "gammeldagse" 90 nm-prosess på chippene. En krymping ned til 65 nm blir spennende da det i teorien vil halvere strømforbruket. Kanskje man da kan produsere en vifteløs versjon.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Spørs helt hvor du plasserer den om den blir varm eller ikke. Jeg satte min Wii i et skap sammen med min Xbox 360. Siden Wii ikke er kjent for å bli så varm så tenkte jeg at det ikke var noen fare så Wii stod i skapet mens jeg spilte og jeg åpnet ikke dørene på tvbordet. Etter en stund fant jeg ut at jeg heller skulle spille Xbox 360 og gikk for å åpne skapet, og da jeg åpnet skapet så kom det en vind av varm luft ut mot meg. Jeg er sikker på at det ga meg den samme følelsen som når en finne åpner døren til sin sauna. Det var blitt utrolig varmt der, og jeg dobbelt sjekket at ikke min Xbox 360 også stod på, men det gjorde den tydeligvis ikke.

Moralen her er ikke undervurder effekten i den lille hvite tassen, så selv om den ikker er en xbox 360 så åpner du dørene i tv skapet uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...