Breakmauer Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei folkens! Det er en nybakt mac rookie som skriver, så vennligst ha dette i bakhodet når du leser innlegget Oppgraderte til Leopard igår. Jeg fulgte instruksjonsboka til punkt og prikke, og installasjonen gikk smertefritt. Jeg har en Macbook. Men så dukker de små irriterende problemene opp; 1.Hver eneste gang maskinen startes, må jeg manuelt logge inn på det private trådløse nettverket hjemme. Dette måtte jeg jo bare gjøre første gangen, når jeg kjørte med Tiger. Må taste inn WEP koden for nettverket, og maskinen sier at den ikke kan logge seg på. Istedet må jeg åpne Safari, som sier at den ikke kan koble til nettet. For så å kjøre diagnostics, og maskinen plutselig kommer seg på internett. 2.Denne blir kanskje litt vanskeligere å forklare. Jeg har valgt norsk input på maskinen, og det er et lite norsk flagg oppe i høyre hjørnet. Men uansett hvor jeg taster, om det er på safari eller i word, så er det alltid røde linjer under hvert eneste ord jeg skriver. Jeg har gått inn på den "international"-menyen, for å se om det er noe jeg kan gjøre, og norsk bokmål er valgt. Og "avhukningsboksen" for norsk, er sånn gjennomsiktig som når du ikke kan gjøre noe med den. Kan hverken skrue den av eller på. Den bare står som valgt. Noen som har noen råd? Beklager viss dette er litt kronglete forklart. Trøtt om morran Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det som er med det at du må skrive inn WEP-keyen hver gang, har blitt fikset med en update. Virker ikke som du har kjørt softwareoppgradering ennå? Når det gjelder det at det kommer røde streker under, så er det fordi det ikke er lagt inn noen norsk stavekontroll. Dette må du fikse selv. Søk etter CocoaSpell (mener å huske det var navnet) og legg det inn. Da slipper du de røde strekene Lenke til kommentar
Breakmauer Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Takk for svar Software update var faktisk det første jeg gjorde etter installasjonen..... Allikevel så søker maskinen etter nytt nettverk hver gang den skrus på. Og så må jeg taste WEP osv... Nå får jeg ny nettleverandør idag, så jeg skal forsøke litt til når jeg kommer hjem. Tror ikke maskinen oppfører seg noe bedre med ny nettleverandør, men kanskje jeg finner ut av det. Skal prøve å finne det du nevnte angående strekene.... Takk for hjelpen så langt. EDIT: Alt fungerer nå. Tusen takk for hjelpen Endret 1. november 2007 av Sjurius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå