Gå til innhold

Fare for overklokking?

Anbefalte innlegg

hva er faren for å overklokke? har en Q6600, og har tenkt på å overklokke til kansje 3GHz eller maks 3,5GHz. kjøpt meg bra kjøler, så temperatur tror jeg ikke blir noe problem, en Thermalright Ultra extrem med 2 120mm vifter, og har et XFX nForce 680i SLI HK... hva blir da faren for overklokking??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
hva er faren for å overklokke? har en Q6600, og har tenkt på å overklokke til kansje 3GHz eller maks 3,5GHz. kjøpt meg bra kjøler, så temperatur tror jeg ikke blir noe problem, en Thermalright Ultra extrem med 2 120mm vifter, og har et XFX nForce 680i SLI HK... hva blir da faren for overklokking??

Øk FSB i små steg, når det blir ustabilt øker du spenningen til prosessoren et hakk.

Muligens du må sette en divider på minne, og øke spenningen til NB.

Du kan ikke forvente en for god overklokk på det hovedkortet, 680i SLI chipsetet er ikke bra med tanke på overklokking av quadcore.

Lenke til kommentar

XFX nforce 680i SLI hk Kan du komme langt med å overklokke, Jeg kjører q6600 på 3,2ghz på 1,4v - 1400fsb, og minne på 1250mhz 5-5-5-15 2T på 2.35v. og dette dønn stabilt:D Har samme HK btw. Men tok meg god tid på å komme meg dit.

Skal prøve meg videre og se hvor langt jeg kan komme, og fortsatt ha et stabilt system=) Har luft kjøling på alt i systemet, på cpu er det en Zalman 9500, og i kabinettet har jeg 2stk 250mm vifter og 2stk 120mm. Det er kjølig nok for nå=)

Lenke til kommentar

eXclusive1337:

Skal selv sette opp ny data i dag med en 6600. Skal gå for 3ghz til å starte med. Eller 3,2 ghz for å kjøre 8x400

Må se an dividerne litt på fsb/minne først hva som finnes, men dog... har masse rart å innstallere først :S :S :S

Lenke til kommentar
Sånn som jeg leser på posten din så er faren for å overklokke meget høy. Hva er ellers vitsen med å kjøpe en god og dyr kjøler hvis du ikke skal overklokke?

I lol'd.

Hva vil du fram til med spørsmålet ditt? Hvor langt du kan komme? Om du kan ødelegge systemet ved å overklokke?

"hva er faren for å overklokke?" Skjønner liksom ikke hvor du vil

Lenke til kommentar

Husk at det er flere ting som må klaffe for en bra overklokking :

*En god Psu!

*Et godt og ventilert kabinett med god luftgjennomstrømmning (rydd i kabler og stripse!).

*God kjøleløsning på cpu!

*Kunnskap og den nødvendige tid til å feilsøke riktig.

**Farer ved overklokking**

*Elektromigrasjon , dvs cpu død ved overbelastning over lengre tid. Rent generelt sett, lavere levetid på cpu.

*Overopphetning av kjerne og død.

*Kondensatorer som kan ryke på billige hovedkort og ustabilt hk.

*Brent elektronikk.

Lenke til kommentar

bra svar....

hardware:

SilverPower 600watt

XFX 8800GTS 320

XFX nForce 680i SLI

Intel quad core Q6600 @ 2,4 GHz

2 GB 800 MHz RAM, snart 4GB

kjølingen: 2x 125 mm vifter, orginal GPU kjøler, og snart Termalright ULTRA med 2x 120 mm på

DVS: 4x 120 mm, original GPU kjøler, og Termalright ULTRA extreme

det er jo å livsgaranti på intel CPU, som også støtter overklokking:D

Lenke til kommentar
bra svar....

hardware:

SilverPower 600watt

XFX 8800GTS 320

XFX nForce 680i SLI

Intel quad core Q6600 @ 2,4 GHz

2 GB 800 MHz RAM, snart 4GB

kjølingen: 2x 125 mm vifter, orginal GPU kjøler, og snart Termalright ULTRA med 2x 120 mm på

DVS: 4x 120 mm, original GPU kjøler, og Termalright ULTRA extreme

det er jo å livsgaranti på intel CPU, som også støtter overklokking:D

Hvilken RAM er det du har? Kvantitet har utrolig lite å si for overklokking kvalitet derimot! :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
680i SLI chipsetet

Flere tester viser at dette er meget bra for å klokke, men kanskje ikke xfx kortet..

680i SLI hovedkortet er en god klokker når en har et eksemplar som det ikke er noe kødd med, flere som har hatt problemer med disse hovedkortene (og andre 680i SLI hk generelt sett, men dette kan ha endret seg i senere revisjoner). Men det er ikke en så god overklokker på quadcore, da blir det vanskelig og nå høy FSB...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...